Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

Att bo i invandrartät förort.

enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 18:50:48 följande:
    Ja att ex fler invandrare skippar bilbarnstol och därmed är mer ignoranta inför sina barns säkerhet än svenskar. Exempelvis.
    Ha, vägverket(eller vad de nu bytt namn till) gjorde en rad kontroller utanför förskolor i Årsta(medelklassområde med till störst del etniska svenskar) i Sthlm förra året... Gissa vad de kom fram till? Otroligt många föräldrar lät sina små barn sitta/stå lösa i bilen utan barnstolFörvånad, och majoriteten av de haffade föräldrarna var etniska svenskar. "Det ä ju så kränkande för barnen att tvingas fast i bilen", "det blir ju så mycket bråk" var ursäkterna.

Igår såg jag en kvinna i mitt område(vars barn aldrig har cykelhjälm), hon hade sin sovande 2-åring i barnsits på cykeln, utan hjälm och utan bälte! Sanslöst vad korkade människor det finns, och hon var trot eller ej svensk!
    Det finns idioter överallt. Svaret är ju knappast att hävda att invandrare saknar vett, utan att utöka informationen så att alla människor kan ta del av den.
  • ThePointOfItAll
    Viccy skrev 2010-06-10 20:24:43 följande:
    Så har vi det här med, undantaget är somalierna 

Igår vid 22:30-tiden var det en pappa som gungade sin lilla 1-åring ute i lekparken.

På somrarna är det barn i alla åldrar (2-18 år) som springer ute till 2-3 på natten!

Moppeåkarna tar INGEN hänsyn, what so ever!

Härom kvällen var det ett gäng tonåringar som grillade i LEKPARKEN!

På ett år har vi haft ca 5 mordbränder!
    Vad har du med det barnets sovtider att göra? H*n kanske vägrar somna på kvällarna och pappan tar ut henne/honom till parken för att h*n ska bli trött, jag fick ta ut min äldsta sent på kvällarna ibland när han var liten då han ibland vägrade komma till ro.

Vi har en ny fast grill i vår stora lekpark, det är meningen att man ska grilla mat på den tror jag. Ska jag säga till stadsdelsförvaltningen att man faktiskt inte grillar i lekparken?
  • ThePointOfItAll
    Maxipaxi skrev 2010-06-12 09:49:38 följande:
    Jo, och vad som är fel sidan av stan avgörs förstås av hur mycket solen skiner där och inte av hur sammansättningen bland innevånarna ser ut... Cool
    Jag bor söder om söder i Stockholm, har bott i Norrort också men föredrar söderort... Det är närmre hem, trevligare miljö mindre industir m.m, har inget att göra med vilka nationaliteter som bor här, det är ungefär samma. Jag väljer aktivt söderort när jag kollar nya lägenheter, måste det bero på folks hudfärg, får vi inte föredra områden precis som ni andra?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.