Inlägg från: ääni |Visa alla inlägg
  • ääni

Att bo i invandrartät förort.

Bryr mig inte varifrån folk i mitt bostadsområde kommer. Men tyvärr så har de invandrartäta förorterna ofta många nackdelar som kriminalitet, dålig kollektivtrafik, ont om butiker och service osv och så vill jag inte bo. Förfärligt att det ser ut så tycker jag.

• ääni
    ääni skrev 2010-06-10 21:22:05 följande:
    Bryr mig inte varifrån folk i mitt bostadsområde kommer. Men tyvärr så har de invandrartäta förorterna ofta många nackdelar som kriminalitet, dålig kollektivtrafik, ont om butiker och service osv och så vill jag inte bo. Förfärligt att det ser ut så tycker jag.
    Glömde skriva att om jag har grannar som bjuder på god mat och det finns affärer som säljer massa god indisk och/libanesisk mat så är det stora +. Däremot vill jag inte bo där samhällsservicen är dålig, arbetslösheten hög och andelen sjuka/missbrukare stor. Spelar mindre roll om det är svenskfödda eller invandrare men i och med den förkastliga diskriminering som råder idag, både på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden, så bosätter sig en stor andel invandrare i dessa mindre populära förorter.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.