Inlägg från: apmani |Visa alla inlägg
  • apmani

Att bo i invandrartät förort.

Wicks: bor du själv i ett invandrartätt område?

• apmani
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-14 10:04:09 följande:
    Om en svensk drar ut på sin tvättid och skitar ner i tvättstugan, så är det liksom någon man kan ha överseende med, man fattar att alla svenskar inte är så och man skulle aldrig säga "jävla svensk som skitar ner i tvättstugan" det skulle vara "jävla Olle".
    Men om personen i fråga är somalier, då är det ett bevis på att somalier inte kan uppföra sig.
    Varför är det så?
    Det handlar ju inte ens bara om de vardagliga situationerna, utan också i rättsväsendet (som jag påpekat tidigare).

Jag är faktiskt allt för rättvisa. Vi ska inte behandla någon mildare, hårdare eller på något sätt annorlunda än någon annan.
    Det ska heller inte behöva vara intressant om personen är brun, gul, vit eller lila.
    Personens bakgrund kan vara intressant, men det gäller också för alla.

De FLESTA invandrartäta områden bränner inte ner förskolor eller kastar stenar på fönstren.
    Och där det sker, ska vi lösa problemen på samma sätt som vi i all tider gjort när det uppstått problem.
    För det första, vem påstår att svenskar skulle komma undan lättare än icke svenskar? Du? Källa, tack. 

Självklart  är rättvisa något som vi alla borde sträva efter och vi ska verkligen inte göra någon skillnad utefter vår hudfärg eller härkomst. Men om någon begår ett brott, så ska väl ändå den personen straffas för det oavsett ovan nämnda attribut? Eller ska vi bara luta oss tillbaka och tänka att de personer bakom kravallerna i tex Rinkeby och Rosengård inte vet bättre, att det bara är ett fåtal ungar som "busar" ?
  • apmani

Jag missade dina länkar innan, ber om ursäkt. Men om du hade tänkt lite med din egna hjärna också istället för att endast ta in diverse forskarrapporter, så hade du kunnat reagera på det faktum att de SVENSKA förövarna väldigt snabbt hängs ut i media, medan de med utländsk härkomst inte gör det. Så, berätta för mig som är ovetande var rättvisan finns däri? I min värld ska alla behandlas lika inför lagen, men som du också verkar vara inne på, så fungerar tyvärr verkligheten inte så. Det gäller att se saker från olika vinklar, inte bara såsom de presenteras för oss. 

• apmani
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-14 17:55:19 följande:
    Han som nitade en sur gubbe i eskilstuna är Svenne.
    Bara häktad än så länge, har namnet, får se om Aftonhoran eller Sexpressen vågar publicera.

Vi kan iallafall vara säkra på att hans namn inte dykt upp om han hetat Mostafa Mourad, för det är ju såååååå hemskt att peka ut folk.

Precis...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.