• Bam

Att bo i invandrartät förort.

Kolla på Malmös rosengård. Folket där sätter eld på saker, och när brandbilen kommer så kastar dom stenar på den.
    Vem fan vill bo där?

Den som uppfann arbete hade alldeles för mycket fritid.
  • Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-20 09:55:14 följande:
    ?

Konnotationen för ghetto är ett område i total misär drabbat av massiv kriminalitet och fattigdom.
    Om inte något görs med Rosengård snart, så är det just det som kommer hända där.
    Misären finns redan (kackerlacksinvasioner) att kriminaliteten är hög har väl inte undgått någon och "fattigdomen" existerar.
  • Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-21 09:53:50 följande:
    Snacka om att inte ha perspektiv alls... Som sagt, jag rekommenderar en studieresa till Peru eller de fattigare delarna av USA. Eller varför inte de fattigaste delarna av Afrika. Sverige har inget som ens är i närheten av att beskriva som misär.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
    Har du ens varit på Rosengård?
  • Bam
    bitte67 skrev 2010-06-24 19:44:24 följande:
    Ja, det är iaf bättre att vara hemmablind än stenblind!

Sten? Ja, det är vad som kastas på ambulanser på Rosengård.

Förorterna i Stockholm och lilla Rosengård har allvarliga problem. Tror ni verkligen att dom löser sig med snack om att "det är inte så farligt" eller "det är media som blåser upp det" ?

Realitycheck folks!

• Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 20:18:29 följande:
    Det brukar vara en av kriterierna för att vara rasist, att man tycker sämre om en grupp än en annan bara för att.
    Jag tycker sämre om dom med tofflor, än dom med cloggs. Och det är bara för att tofflor är så jävla fult.
    Gör det mig till toffelrasse?
  • Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 20:30:44 följande:
    För att du pratat med folk som bott där eller för vad media skriver?
    Varför hänger du upp dig på vad media skriver? Jag kan berätta för dig att Rosengård är det värsta stället man kan bo på i Malmö. Och det vet jag för att jag själv befunnit mig där ibland, och har vänner som bor där.
    Gör ett studiebesök innan du yttrar dig.
  • Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 20:30:17 följande:
    Viktväktarna tror inte på kosmisk rättvisa, ett liv efter detta och en andlig vägvisare med vars hjälp du kan komma till stillhet. Det gör buddisterna. En del ser till och med Buddha som en gud faktiskt.

Varför SKA man?

Hur kommer det sig att du inte vet att Buddism inte är en religon? Anar vi en spricka i fasaden?

• Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 20:41:27 följande:
    Ahem. Buddism är en religion. Det är inte en diskussion, det är fakta. Och jag har en teologistuderande som backar upp mig här i tråden. Eller menar du att religionsvetare vet mindre än du om religion?

När blev en teologistuderande en religonsvetare? Det finns hjärnkirurger som inte vet exakt var lilla hjärnan befinner sig.

• Bam
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 20:51:57 följande:
    Nej, men de vet vart hjärnan sitter. Eller menar du att buddismen är så liten och oviktig att den motsvarar lilla hjärnan? Nice...
    Det skrev jag väl ändå inte?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.