Inlägg från: Mopsan |Visa alla inlägg
  • Mopsan

Att bo i invandrartät förort.

Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:44:43 följande:
    Instämmer.

Det är roligt hur folk som börjar med "jag är inte rasist" alltid återkommer till islam på något vis. Och det är lika roligt att det är JUST islam, inte judendomen, hare krishna eller buddism de orerar emot. Varför är det OK med hinduiska böneplatser men inte med islamska?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
    Nyfiket bara vad har rasism med religion att göra????
  • Mopsan
    Joppis skrev 2010-06-23 15:06:56 följande:
    Är man islamist är man känslig... Titta bara hur illa man tog vid sig pga liten rondellhund.
    det vet jag inget om. Däremot så vet jag att ordet rasist är så uttjatat och missbrukat och det förvånar mig att en sådan van debattör som dorian gladeligen använder det ordet så lättvindigt.

Vad beträffar rondellhunden så kan jag inte förstå hur vi i vårat land så stillatigande kan bevittna hur våra grundlagar blir så attackerade och ifrågasatta som de blivit i det här fallet. Jag blir vansinnig! Jag må inte dela lars vilks syn på konst men han ska banne mig få uttrycka den utan att riskera livhanken. Kan man inte respektera detta lands grundläggande fri och rättigheter så förstår jag inte vad man gör här.
  • Mopsan
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 00:42:11 följande:
    En hel del, men i det här specifika fallet är det frågan om att man hela tiden gnäller över moskéer, men aldrig över synagogor eller hinduiska eller buddustiska tempel. Ganska intressant.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!

Fortfarande har religion inget med rasism att göra. tråkigt att du inte kan förstå det.
    Om du dessutom bemödade dig läsa på lite så finns det enormt mkt fakta om varför det "gnälls" så mycket om byggandet utav just moskéer. Oavsett vad så har det ännu en gång, jag understryker ingenting alls med rasism att göra. Vet du ens vad rasism är då du påstår sådanna saker??? Jag vet hur definitionen av rasism lyder och jag kan med gott samvete konstatera att jag ej faller under den flaggen. Kalla mig gärna rasist om du känner för det men du borde veta att den gammla skrämseltaktiken för att få människor till tystnad fungerar ej på mig.

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.