Inlägg från: Göran64 |Visa alla inlägg
  • Göran64

Att bo i invandrartät förort.

Garanterat vill inte Sveriges hycklande  journalister, politiker, kulturmänniskor, politisk korrekta "forskare" som officiellt hyllar och försvarar mångkulturen leva som de lär och bo mångkulturellt själva...

• Göran64
    Definera mångkulturellt område

Åh så tröttsamt att hela tiden dra upp samma BS-snack. Varför tror DU att dom kanske väljer att INTE bo i dessa områden?

Dorian Ertymexx skrev 2010-07-12 22:17:45 följande:
    Jag är mer nyfiken på om "nationalister" och "jag är inte rasist men"-folk konsekvent hela tiden flyttar så fort en osvensk person flyttar in i området. Eller är det bara de som är positiva till invandring som måste vara konsekventa?
    Med mångkulturellt område menas framför allt de invandrartäta förorterna runt våra större städer där invandrarna är i kraftig majoritet.

Jag tror att de inte vill bo dessa områden av samma orsaker som alla andra som inte vill bo dessa områden,  folk känner sig rädda, otrygga..de känner sig inte hemma länge och känner sig som främlingar i sin egen boendemiljö..men de vägrar att erkänna det..mångkultur berrikar ju bara..(Så länge man har den på avstånd kan man förmoda)

Jag tror inte att alla sk "nationalister" eller sk "jag är inte rasist men" folk flyttar ifrån sina bostadsområden så fort det flyttar in en och annan "osvensk" person där(antar att du med detta uttryck knappast menar en norrman dansk eller tysk..)..däremot börjar folk röra på sig när antalet  invandrare når ungefär 10% och därefter tar utflyttningen fart....folk trivs inte när närmiljön förändras i en allt snabbare takt..bara på några få år kan en portuppgång förändras radikalt. och göra att människor känner sig främmande rädda, olustiga etc..det är inget konstigt i det...människor vill bo där de känner sig hemma och trygga..det är hyckleriet från de politiskt korrekta tyckarna som jag vänder mig emot..de borde för fasicken leva som de lär och flytta ut från städernas innerstadskärnor och helsvenska villa/radhusförorter till de invandratäta områderna med sina vänner och barn, ingenting hindrar dem..mer än deras egen ovilja..
  • Göran64
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-15 00:53:50 följande:
    Aha. Så dessa "nationalister" som tycker att det är hycklande att invandrarglada inte bor i invandrartäta områden hycklar själva, eftersom de själva INTE flyttar när det börjar komma invandrare till deras bostadsområden. Sten i glashus, sten i glashus...
    Que?? snurrigt resonemang du for..det ar belagt med forskning bland annat gjord av Maurico Roijas att smartgransen ligger ungefar pa 10% framfar allt ickeeuropeiska invandrare i ett bostadsomrade innan svenskarna borjar flytta darifran i en allt snabbare takt, for att de vantrivs och kannar framlingsskap i en allt icke svenskare omgivning...detta galler inte alls enbart for sk "nationalister" det galler i allra hogsta grad for sk politiskt korrekta etniska svenskar som officiellt hyllar mangkulturen..vilket  med deras eget aktiva val av bostadsort med smartsam tydlighet visar vilka hycklare de ar...PK manniskorna  vagrar att bo mangkulturellt sjalva men hyllar en politik som tvingar mindre bemedlade svenskar att gora det..
  • Göran64
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-07-25 23:28:02 följande:
    Sedan ser man den "kritiska sidan" kasta sig in i diskussioner och redan i andra inlägget beklaga sig över att de nog blir kallade rasister snart, fast jag i stort sett aldrig sett någon från den "kritiska sidan" blivit kallad rasist på FL.
    Alla invandringskritiker stamplas per politiskt korrekt definition som "rasister"...det gar inte att kritisera invandringspoliken i dagens Sverige utan obligatoriska rasistanklagelser,  detta fenomen urvattnar sjalva begreppet rasism och allt det ursprungligen stod for.

Alla vet att sjalva begreppet "invandrare" ar lika med de manniskor som i folkmun benams som "svartskallar"...inte norrman tyskar danskar eller britter.

Med invandrartata områden menas stallen som Rinkeby..Tensta..Rosengård..Bergsjon..INTE stallen diplomatstaden..
  • Göran64
    Triskele skrev 2010-07-26 20:02:02 följande:
    Intressant nog är det alltid invandringskritiska som tar upp rasism.
    Fascinerande att detta påstående kommer när det inte förekommer ifrån oss som kritiserar främlingsfientlighet och misoneism.
    Projicerar lite kanske?
    För rasistanklagelser förekommer extremt sällan i dessa debatter, men folk sätter gärna på sig martyrhatten och bölar om att dom blir kallade rasister. Fast ingen har gjort detta.

Alla vet att invandrare är den som invandrat till landet. Det folk oftast missar är att många svenskar invandrar, min pojkvän räknades t.ex. som invandrad eftersom han jobbade i England ett år. Född och uppvuxen i Sverige, men statistiken räknar utifrån specifika kriterier.
    Hur främlingsfientliga räknar är rätt patetiskt. Som misstagen för "svartskalle" själv så vet jag hur felaktigt det är.

Bott i Rinkeby, Tensta/Hjulsta. Jag vet nog lite bättre än gemene man hur det ser ut där jag varit bosatt.
    Föräldrarna bor sedan 12 år tillbaka i Rinkeby. Men självklart vet främlingsfientliga bättre hur det ser ut och är i dessa områden. 
    Helt fel, det är invandringskritiska som hela tiden beskylls för "rasism" av de som försvarar den nuvarande invandrings & flyktingpolitiken...det har numera blivit ett poltiskt begrepp att bevämt stämpla i pannan på de som är kritiska och som har stora farhågor om det mångkulturella samhället och dess konsekvenser för Sverige.

Tolkar man ordet "invandrare" bokstavligen så innefattar det alla individer som invandrar till Sverige..alla VET dock att i folkmun är ordet invandrare synonymt med "svartskallar"...när det talas i media om "invandrartäta  områden" menas knappast områden som är fyllda med tyskar, danskar, norrmän, skottar och belgiare..
    utan med somalier..irakier..gambianer..turkar..assyrier..syrianer..juggar..iranier..etc etc.

På tal om "främlingsfientliga" och "rasister" så är invandrarna själva mer främlingsfientliga och rasistiska än svenskar...både mot den svenska urbefolkningen men framför allt mot andra invandrargrupper än sin egen..vad tycker muslimska irakier om negrer..vad tycker greker om turkar....vad tycker turkar om greker..vad tycker iranier om araber..etc etc..där får  exempel på verklig rasism..en rasism som är en tickande bomb i det svenska samhället...

Många invandringskritiker har själva erfarenhet från just områden som Rinkeby..Tensta..Bergsjön..Rosengård, erfarnheter som gjort att de blivit invandringskritiker.. till skillnad från alla politiskt korrekta proffstyckare som förskansar sig ljusår från alla kulturberrikare. Har själv jobbat både i Rinkeby och Tensta i flera år men har gudske lov sluppit bo där själv.
  • Göran64
    Veladis skrev 2010-08-02 08:22:06 följande:
    Detta motbevisas ju friskt bl a i den här tråden.
    Gör det?
  • Göran64
    donator skrev 2010-08-17 19:35:04 följande:
    Ja, precis. Den källa som ofta citeras och används i media är Brå's rapport "Invandrare och invandrares barns brottslighet" från 1996. Den baseras på uppgifter från tidigt 90-tal, ofta avses helåret 1993. I den står att 63% av alla anmälda brott begås av svenskar, 16% av invandrare, 17% av invandrares barn och 4% av personer ej bosatta i Sverige.

Men nu är det inte 1993, nu är det 2010. Sverige har fått fler invandrare och från etniska grupper i länder som Irak och Somalia som är betydligt mer brottsbenägna än de finnar, sydamerikaner och serber som huvudsakligen utgjorde de invandrade grupperna under tidigt 90-tal. Redan i underlaget för den uppföljande rapporten 2005 konstaterades att invandrare gått om svenskar vad gäller brottslighet.

Du minns kanske Mauricio Rojas? Riksdagsledamot för Folkpartiet? Han tog upp sifforna ett flertal gånger och kritiserade den förda invandringspolitiken och svenskfientligheten. Sedan hotades han till livet, levde med ständigt livvaktsskydd och tvingades slutligen i landsflykt för att han inte rättade in sig i ledet.

Hur som helst. Du kan inte ge dig in i 2010 års valdebatt med 17 år gamla siffror, även om jag vet att Aftonbladet brukar göra just det. Sverige förändras, det är ett betydligt mer mångkulturellt land idag än för 17 år sedan.
    Word!

(Sverige är  blir mer mångkulturellt och mångkriminellt för var dag som går ..allt i den heliga massinvandringspolitikens namn)
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.