Triskele skrev 2010-07-26 20:02:02 följande:
Intressant nog är det alltid invandringskritiska som tar upp rasism.
Fascinerande att detta påstående kommer när det inte förekommer ifrån oss som kritiserar främlingsfientlighet och misoneism.
Projicerar lite kanske?
För rasistanklagelser förekommer extremt sällan i dessa debatter, men folk sätter gärna på sig martyrhatten och bölar om att dom blir kallade rasister. Fast ingen har gjort detta.
Alla vet att invandrare är den som invandrat till landet. Det folk oftast missar är att många svenskar invandrar, min pojkvän räknades t.ex. som invandrad eftersom han jobbade i England ett år. Född och uppvuxen i Sverige, men statistiken räknar utifrån specifika kriterier.
Hur främlingsfientliga räknar är rätt patetiskt. Som misstagen för "svartskalle" själv så vet jag hur felaktigt det är.
Bott i Rinkeby, Tensta/Hjulsta. Jag vet nog lite bättre än gemene man hur det ser ut där jag varit bosatt.
Föräldrarna bor sedan 12 år tillbaka i Rinkeby. Men självklart vet främlingsfientliga bättre hur det ser ut och är i dessa områden.
Helt fel, det är invandringskritiska som hela tiden beskylls för "rasism" av de som försvarar den nuvarande invandrings & flyktingpolitiken...det har numera blivit ett poltiskt begrepp att bevämt stämpla i pannan på de som är kritiska och som har stora farhågor om det mångkulturella samhället och dess konsekvenser för Sverige.
Tolkar man ordet "invandrare" bokstavligen så innefattar det alla individer som invandrar till Sverige..alla VET dock att i folkmun är ordet invandrare synonymt med "svartskallar"...när det talas i media om "invandrartäta områden" menas knappast områden som är fyllda med tyskar, danskar, norrmän, skottar och belgiare..
utan med somalier..irakier..gambianer..turkar..assyrier..syrianer..juggar..iranier..etc etc.
På tal om "främlingsfientliga" och "rasister" så är invandrarna själva mer främlingsfientliga och rasistiska än svenskar...både mot den svenska urbefolkningen men framför allt mot andra invandrargrupper än sin egen..vad tycker muslimska irakier om negrer..vad tycker greker om turkar....vad tycker turkar om greker..vad tycker iranier om araber..etc etc..där får exempel på verklig rasism..en rasism som är en tickande bomb i det svenska samhället...
Många invandringskritiker har själva erfarenhet från just områden som Rinkeby..Tensta..Bergsjön..Rosengård, erfarnheter som gjort att de blivit invandringskritiker.. till skillnad från alla politiskt korrekta proffstyckare som förskansar sig ljusår från alla kulturberrikare. Har själv jobbat både i Rinkeby och Tensta i flera år men har gudske lov sluppit bo där själv.