Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Att bo i invandrartät förort.

Konstig att så många inte vill bo bland invandrare men tycker dom e sååå välkomna såå. Hyckleri på hög nivå.

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-17 21:43:02 följande:
    De flesta som inte vill bo bland invandrare anser inte alls att de är speciellt välkomna.

Jag vet inte om du läst tråden? Då blir det nämligen ganska tydligt.
    Har varit med i sånna här diskus förut med folk som just är för invandring. men enligt dom som röstat så är det inte så populärt att bo med dom.

det var det jag menade Flört
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    donator skrev 2010-08-17 23:30:52 följande:
    Jag bor själv i ett invandrartätt område och varje gång man träffar någon ny person i något sammanhang så får man alltid frågor av typen:

- Men det är väl bara tillfälligt?
    - Letar du efter något bättre nu då?
    - Är det inte farligt där ute?

Osv.

Men jag valde att bosätta mig här alldeles själv och jag har inget emot mångkultur. De senaste årens utveckling och den politiska beslutsamhet som går ut på något slags svenskt kulturell självmord skrämmer mig däremot. Jag vill även i framtiden att Sverige ska vara Sverige och jag tror på principen om en nationalstat.

Andra kan flytta till vårt land, ta del av vår kultur och berika den med POSITIVA nya intryck. Etniskt kan en invandrare inte bli svensk, men de kan definitivt bli en del av nationen Sverige. Det blir man genom att lära sig språket, respektera svenska lagar och ta till sig den svenska kulturen. Klarar man inte av det så är Sverige fel land att leva i och då kan man återvända till sitt hemland igen.
    Ja jo men tyvär ställs det inga krav direkt på inv. Dom härjar runt och tycker sverige ska bli soim det landet dem flydde ifrån... konstigt nog. Vad gör man då här?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.