donator skrev 2010-08-17 23:30:52 följande:
Jag bor själv i ett invandrartätt område och varje gång man träffar någon ny person i något sammanhang så får man alltid frågor av typen:
- Men det är väl bara tillfälligt?
- Letar du efter något bättre nu då?
- Är det inte farligt där ute?
Osv.
Men jag valde att bosätta mig här alldeles själv och jag har inget emot mångkultur. De senaste årens utveckling och den politiska beslutsamhet som går ut på något slags svenskt kulturell självmord skrämmer mig däremot. Jag vill även i framtiden att Sverige ska vara Sverige och jag tror på principen om en nationalstat.
Andra kan flytta till vårt land, ta del av vår kultur och berika den med POSITIVA nya intryck. Etniskt kan en invandrare inte bli svensk, men de kan definitivt bli en del av nationen Sverige. Det blir man genom att lära sig språket, respektera svenska lagar och ta till sig den svenska kulturen. Klarar man inte av det så är Sverige fel land att leva i och då kan man återvända till sitt hemland igen.
Ja jo men tyvär ställs det inga krav direkt på inv. Dom härjar runt och tycker sverige ska bli soim det landet dem flydde ifrån... konstigt nog. Vad gör man då här?