Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Att bo i invandrartät förort.

Dorian Ertymexx skrev 2010-08-11 01:02:07 följande:
    Jag tror att samtalet blir långt mer givande om du skippar den totalt onödiga sarkasmen.

Det är för att du verkar ha hakat upp dig på att invandrartätt = lågstatus. Först säger du att orterna INTE är högstatus, sedan, när de är det, att de inte är invandrartäta.
    Misstänker att bambam är ute efter ett invandrartätt område med högstatus. Finns det ?????
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-11 02:34:21 följande:
    Det beror på vad man klassar som högstatus. Ser man bara Östermalm och Lidingö som högstatus, nej. Ser man även delar av Solna och Bromma som högstatus, så ja, definitivt.

Sedan är ju frågan om orsak och verkan också va...
    Nevertheless.................................
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-11 12:51:32 följande:
    Ja? Nevertheless vad? Ni börjar med en fråga, och när ni får svar så slingrar ni er, och när svaret spikas så höjer ni kraven. Om jag nu hade kunnat visa på ett tvättäkta högstatusområde med hög andel invandrare, vad hade ni då begärt? Ett slott som ägs av invandrare? En invandrarkungafamilj (vilket iofs vore lätt att svara på; knugen är själv invandrarättling, och hans fru är första generationens invandrare)?

Ge er. Ni är motbevisade. Acceptera och gå vidare.
    Ja, men det kunne du ju inte. Stackars dig. Måste vara jobbigt. Men jag tycker inte synd om dig. Inte ett jävla skit.

Acceptera och gå vidare.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-11 13:55:26 följande:
    Nice try, men du har faktiskt förlorat. Ni bad om att få namn på områden som var invandrartäta och inte låtstatus. Det fick ni. Sedan började ni larva er och kräva allt mer. Men hur du än försöker slingra dig, så fick du svar på grundfrågan. Är det så svårt att erkänna att ni kan ha fel? Jag som trodde att det ingick i den där svenska kulturen ni säger er värna så mycket om att vara en god förlorare. Eller det kanske var en annan kultur jag tänkte på... hmmm...

Men vi kan ju vända på det, och se om du klarar dig bättre: Nämn ett lågstatusområde som inte var ett lågstatusområde INNAN det blev invnadrartätt. Som alltså var lågstatus redan när majoriteten av de boende var svenskar.
    Jaa, jaa, jaa, du är så jävla duktig, Dorian, vi vet det, men att du skulle ha "vunnit"  här är och förblir en slutsats baserat endast, och endast, på din subjektiva bedömning. Som jag inte ger ett skit för.
    Jag, och många med mig gör en helt annan bedömning.

Seså, försök nu tugga det här i dig, att tom du, Dorian, kan ha fel, även om det kan vara nog så svårt och komma till insikt med.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 10:46:00 följande:
    Ah, klassikern - "Jag får minsann trasha vem jag vill, men trashar de tillbaka är de dåliga människor som gör likadant som jag!!!"

Quad licet Iovi, non licet bovi?
    Aaah, du menar som den "klassikern" här nedan (från en annan tråd) som du envetet  försvarar.

"Jag skrev att det finns fientliga åsikter hos invandrargrupper som är berättigad. Hatet som svenska rasister hyser mot MENA-folket är bara löjligt och utan grund."
  • Anton Chigurh
    donator skrev 2010-08-18 15:28:22 följande:
    Ja, SD har defintivt fallit för retoriken om att flest svenskar begår brott medan invandrare är överrepresenterade. Det var sant, som jag påpekat, men är inte det längre. Idag är invandrare sedan länge både överrepresenterade i absoluta såväl som relativa tal.

Ska jag istället ljuga och säga att vissa invandrargrupper inte är mer brottsbenägna och slippa bli kallad rasist av dig? Ska jag sitta och göra som du, ljuga och säga att Sverige inte har några problem? Är inte det väldigt cyniskt mot alla dem som är brottsoffer, mot de kvinnor som våldtas, mot Inger i Landskrona och Beatrice i Västerås som mördades pga en främmande hederskultur?

Vad har du för människosyn egentligen, frågar du dig aldrig själv om den ideologi du tror på är en paradox?
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-18 15:04:34 följande:
    Vilka poliser? Det är nästan aldrig poliser här! Vilket ju varit min och många andras poäng hela tråden igenom - det är inte så fruktansvärt som du och andra vill få det till. Det är bara i era febriga foliehattsdrömmar som förorterna ser ut som i "Flykten från New York". I verkligheten är det flesta invandrartäta förorter lugna, trygga områden som värst lider av politikers cynism och dumhet, inte av kriminalitet och brinnande bilar.
    Grattis, vilken förort bor du i? Och säg inte Kista eller något annat svennigt. Jodå både bilar och skolor brinner ganska ofta. Människor skjuts ned och folk mördas här ute, kom inte och påstå annat. Nu ska vi hålla oss till sanningen, tycker du inte?

Jag flyttade ut till förorten för fem år sedan. Jag hade också en idyllisk bild av allt som var multikulti, jag hade köpt medias propaganda. Men ack vad jag bedrog mig, här har folk skjutits ihjäl, hittats styckmördade och tiotals bilar brunnit bara i år.

Så jag har ändrat uppfattning. I år röstar jag rätt för första gången i mitt liv. Den här gången röstar jag för alla dem som aldrig fick chansen och för alla dem jag vill ska få slippa våldet och övergreppen.
    Nänä, försök inte, att bilar brinner beror på att folk sätter eld på dom själva - sk försäkringsbedrägeri - skjuts nån ihjäl beror det på att nån jävla svenne inte tagit sina piller, skulle nån hittas styck-mördad beror det på en förvirrad slaktare. Och inget annat.

Fråga Dorian, vet jag............................ 
  • Anton Chigurh
    Joppis skrev 2010-08-19 21:01:02 följande:
    Dorian trodde inte ens att man kunde samla ihop 10 artiklar på olika bränder i nån förort.

Det han missat var att det enbart i Rosengård brann över 90 ggr på 3 månader.
    Tror inte för en sekund att han "missade" det........
  • Anton Chigurh
    Triskele skrev 2010-08-20 16:10:52 följande:

Att du gnäller på polisens agerande förändrar inte det faktum att det var extrema vänstergrupper som kravallade mot kapitalet, polisen och borgarsamhället istort.
    Nu ska vi ha likhet inför lagen, vilket innebär att även poliser som begår brott ska handhas av rättssystemet. När så inte sker så förlorar polisen anseende och förtroende, något som grundar för ökad brottslighet i förlängningen.
    Att inte se till att ställa en viss grupp till svars för brott som begås är inte ok.

Att 200 personer tog polisens agerande vid skolan som ursäkt för att ägna sig åt våld gör inte dessas agerande motiverat av vare sig etnicitet eller ideologi.
    Adrenalinmissbruk är en mer sannolik bov. Något som framförallt drabbar yngre män. 
    Polisen begick för helvete inga brott under GB-kravallerna, deras agerande var helt korrekt mot en pöbel bestående av enbart slynglar som inte förtjänade bättre.
  • Anton Chigurh
    Argo skrev 2010-08-23 08:53:05 följande:
    Jag vet inte vad du menade. Det är därför jag undrar.

Du skrev att Bromma var ett exempel på ett invandrartätt område med hög status, men fakta är att i Bromma som helhet bor det i snitt kanske 15% invandrare. I vissa delar är det nedåt 9% och ser man till utomeuropeiska invandrare (bla afrikaner och MENA-folk) så är det nere på kanske 2%.

Så vad är "invandrartätt" för dig?

2%? 15%? 35%? 80%?

Eller tänkte du på den lilla del av Bromma som består av flerfamiljshus och heter Blackeberg och Beckomberga där det ligger kring 30-35% invandrare och menar du i sådana fall att de är att betrakta som statusfyllda områden?

Dessutom talar du om Ävringe i Kista som något fint och statusfyllt när det i själva verket är ett område som ligger under snittet i Stockholm på i stort sett alla sociala områden och där barnen får en avsevärt sämre skolgång än i exemeplvis villaområdena i Bromma (de med nedåt 9% invandrare).

Så hur resonerar du?
    Dorian har slutat resonera för länge sen, det han (Dorian), håller på med kallas kvalificerat svammel, och har enbart till syfte att förvirra andra debattörer. Så du lär inte få ett vettigt svar från hans håll. 

Men angående  din fråga, så undrar jag också vad Dorian egentligen menar...............Men som sagt !!!!!!!!
  • Anton Chigurh
    Maxipaxi skrev 2010-08-23 14:07:51 följande:
    Du har ju noll koll. "Populism" är ingen synonym till "politisk korrekthet" i Sverige av idag, utan snarare en antonym.
    Dorian brukar ofta göra på det viset, byta ord som han känner för, han påstår tex att berättigad och förståeligt är synonymer !!!!!!!!

Så det är inget ovanligt alls, bara Dorian's sätt att förvilla istället för att hålla sig till sanningen................. 
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.