Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Att bo i invandrartät förort.

Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-01 16:58:26 följande:
    Möjligtvis görs detta när det gäller Skandinaver, inte annars tyvärr, vi skickar inte ut Polska eller Lettiska förbrytare t.ex, dom får sitta i Svensk fängelse, sen blir dom utvisade, därav att det finns vissa som kommer hit och klappar ner någon random på stan, gratis mat & husrum, plus Lön, bättre än hemma i kigiriztan typ.
    Nope. Du visar nu hur litet koll du har. Jag har jobbat med den sortens dokument, så jag har sett hur folk ur alla länder blir hemskickade, före straff om de kan få straffverkställan i hemlandet, eller efteråt om det inte går att ordna.

Varför gör inte svenskar det då, om det är så lönsamt och bra? Fattiga pensisar kanske?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-01 22:18:32 följande:
    Du vet tydligen inte hur mycket stålar en arbetslös fd.gruvarbetare har i Lettland, jag kan berätta att dagslönen i ett svensk fängelse är fan så mycket bättre, jämfört med en Svensk normal lön eller socialbidrag är det självklart sämre betalt.

Nu ska vi ju enligt mig inte ge fångar en spänn i lön, röka? glöm det, är man så dum i huvet så man sitter i kurran kan man sluta röka.

Gör en lista på dom länder vi utvisar direkt till då, eftersom du har "jobbat" med sådana dokument...
    Vi utvisar ingen direkt. Det krävs alltid en undersökning om huruvida personen kommer få avtjäna straff på samma nivå som i Sverige. Dvs, myndigheterna vill inte att en person skickas hem bara för att slippa straff, eller få ett mycket värre straff än vad vi anser rimligt. Om så är fallet, skickas personen till respektive land för att avtjäna straffet där. Annars får personen avtjäna straff här och blir sedan utvisad, ofta med förbud om att återvända på ett antal år beroende på brottets art. Personen blir alltså inte insläppt i landet. Så att personer kommer hit om och om igen är i princip nonsense; det ska vara om de lyckas smita in i landet på något vis då. Lycka till med det.
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2010-07-09 01:45:56 följande:
    Norska statistiska centralbyrån? Varför för de statestik om Sverige?
    Med tanke på att jag just på flyget med Norwegian läste en norsk artikel om hur norrbaggarna vill kolonisera delar av Sverige är det ju troligt att de har koll va... :P
  • Dorian Ertymexx
    ViceGuy skrev 2010-07-09 18:03:33 följande:
    Hah vafan ska dom med Sverige till? =)
    Inte fan vet jag... men det var visst rätt poppis att skaffa bostad och flytta till vissa delar av Sverige. Kommer inte exakt ihåg vilka län det handlade om tyvärr. Stod även om andra populära mål att flytta till, som turkiet till exempel.
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2010-07-12 18:05:29 följande:
    Åh så tröttsamt att hela tiden dra upp samma BS-snack. Varför tror DU att dom kanske väljer att INTE bo i dessa områden?
    Jag är mer nyfiken på om "nationalister" och "jag är inte rasist men"-folk konsekvent hela tiden flyttar så fort en osvensk person flyttar in i området. Eller är det bara de som är positiva till invandring som måste vara konsekventa?
  • Dorian Ertymexx
    Lilysmamma skrev 2010-07-12 22:21:21 följande:
    Men snacka om att överdriva...
    Aha. Så om "nationalister" pekar finger åt "invandrarvänliga" som inte bor i invandrartätt så är det OK, om man gör samma liknelse åt andra hållet är det att överdriva?
  • Dorian Ertymexx
    Lilysmamma skrev 2010-07-12 22:40:32 följande:
    Fånigt att vara så dramatisk över huvud taget. Att kalla någon för nationalist för att den inte vill bo i ett bråkigt område är också fånigt.

Viss skillnad på att inte vilja bo i ett bråkigt område som råkar vara invandrartätt och att vilja flytta så fort en invandrare flyttar in i ens område. Du hör väl själv att det är en fånig frågeställning. 
    Jag är inte dramatisk, jag bara översätter villkoren, så att det blir rättvist.

Det är de som kallar sig för nationalister, inte jag.
  • Dorian Ertymexx
    bitte67 skrev 2010-07-14 00:50:46 följande:
    Hur många generationer måste det gå innan man kan kallas etnisk svensk? Det är en fråga jag ställt många gånger men aldrig får svar på, för ingen verkar våga svara. Men mina barn, kan de kalla sig svenskar? Jag är svensk, men mina förfäder vandrade hit på 16- och 1700-talet. Min man tunisier bosatt i sverige i dryga 25 år. Våra barn är födda i Sverige, är svenska medborgare, men uppenbarligen inte svenskar? Eller? De ser sig åtminstone själva som svenskar då de aldrig bott i pappans hemland, de kan inte arabiska eller franska. De firar jul, påsk och midsommar, ibland även eid (muslimsk helg). Och nu vill jag inte ha några förolämpningar om att jag är dum i huvudet eller något sådant för det är en ärlig fråga.
    Det är enkelt ju. Man jämför hudfärgen mot en skala, är man brunare än en viss nyans är man inte etniskt svensk. Har man fel sorts näsa, hår eller ögonfärg (allt enligt eugeniska formler förstås) så är man inte etnisk svensk. Veeet du väl!

Jag undrar om dessa etnofober skulle vilja skicka hem Victoria också, hennes mor är ju invandrare, och hennes far är sjunde eller åttonde generationens invandrare... ;>
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2010-07-14 11:02:18 följande:
    Varför är så kallade "antirasister" (nu påstår jag inte att du är en av dem) så intresserad av att dra upp folks ursprung? I varje disskusion som jag läst på nätet måste de dra upp att kungen är en invandrare och att vallonerna är invandrare.

Vallonerna (de som åsyftas) kom hit på 1600-talet och ändå anses de uppenbarligen inte som svenskar av "antirasisterna".
    Det är nog jag som frågat det oftast, just eftersom man ofta talar om "kung och fosterland" i nationalistiska kretsar. Vilket blir litet absurdt när man vill kicka ut Carlos som är andra generationens invandrare, men glatt kan tänka sig att hylla Silvia, som kommer från samma land som Carlos, och verkligen inte planerar att kicka ut Vickan, Madde eller Carl-Philip, trots att de är exakt lika mycket andra generationens invandrare.

Man vill också göra sig av med romer, fast de varit i Sverige lika länge, eller längre, än nämnda valloner. Så frågan är i högsta grad relevant.

Fast jag anar förstås att det inte har ett skvatt att göra med hur länge någon eller dennes förfäder bott i Sverige, så mycket som dennes utseende kanske..?
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2010-07-14 11:44:23 följande:
    Nästa vecka ska jag på bröllop borgeligt, i en park) mellan min syster och hennes sambo (sambo, hur svenskt är inte det?) sedan 8 år. Han är syrian, född i Turkiet men har bott här sedan han var 4 månader. Han har ett "svenskt" namn, pratar perfekt stockholmssvenska, hejar på Djurgården, är bl a systemtekniker med lång universitetsutbildning, känns svenskare än mina egna bröder i sina maner och vanor. Han känner sig dessutom väldigt svenskt, apropå Sverigedemokraternas defintion på vem som är svensk.... Men likförbannat ser han ut som en "turk" och har haft det skit-tufft på många områden, bl a på arbetsmarknaden, och har fått jobb långt under sin kompetensnivå. Han kommer alltid på intervju när han söker jobb (och jag lovar, han kan tala för sin sak), men sen skräms många av hans utseende, dvs ursprung... Så det spelar ingen roll hur svensk han är och hur svensk han känner sig, andra ser honom främst som invandrare.
    Sorgligt som tusan det där. :(
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.