Att bo i invandrartät förort.
fenja, roligt
fenja, roligt
Avium, det är helt galet det du skriver i ditt inlägg, att det var så för dig menar jag!
jaghopparhögt, jag har bott många år i förorten men inte blivit kallad för svennehora (vad jag vet), men det var på 90-talet. Tiderna förändras.
Nej, jag vet. Det är därför jag har svarat nej på frågan om jag vill bo i en. Mina päron är kvar så jag besöker dem och det räcker så .
Avium, som svensk var man minoritet i Tensta rätt tidigt men det tänkte jag inte så mycket på då. Jag var så gammal som 18 när jag riktigt insåg att jag kom från nåt som var mindre värt i andras ögon. Killar på krogen som frågade var jag bodde och när svaret var Tensta gav de mig en ful min och vände på klacken.
Ulf Harrys Farsa, det var tider då man fick vara lös i bilen!! På långresor bäddade vi baksätet så brorsan och jag kunde ligga ner och sova medan vi körde 110 mil norrut. Åh, drömmer mig tillbaka....
Tänk om vi hade krockat med en älg!
Näe, och visst fan hade det varit tragiskt!!!
När slutade tråden att handla om förorten? Nu är det mest om bilstolens vara eller icke vara?
Med risk för att bli stenad men jag håller med dig Avium i det du skriver om i det inklippta inlägget ovan nr 518!
Avium, jag har inget ljud på jobbdatorn dessvärre. Ska kolla klippen när jag kommer hem.
Avium, det är ju jädra skit!! Vad ska Rinkeby vara då undrar jag?
Avium, ja, suck..
"Att det finns invandrartäta områden UTAN alla dessa problem.
Att det bor en övervägande majoritet av invandrare i en förort behöver nödvändigtvis inte betyda problem."
Dett kan jag hålla med om Nice Girl Wrong Place och så upplevde jag Tensta när jag bodde där fram till slutet på 90-talet. Men idag, ja vad är det som har gått så snett?
Bromma är stort och uppdelat så det finns områden där det inte alls bor så många invandrare Dorian Ertymexx. Och dessa områden anses finare än andra.
Av "folket" Dorian. Därav priserna på hus i Äppelviken tex. Jag säger inte att det är rätt dock .
Det där med Drottningholm var lite förvånande får jag erkänna, det trodde jag inte faktist.
Nu tänkte inte jag enbart på kungahuset Dorian utan hela Drottningholm. Som jag iofs har dålig koll på, bara passerat på vägen ut mot Ekerö. Trodde helt enkelt inte att det är invdandrartätt där, men tack för lektionen.
Lizz, nej har fått för mig att det inte år så befolkat på den ön, några villor och sen är det slut.
Nätromantik är väl underbart Lizz??
I Rose I, låter rimligt att välja nåt man har råd med om man vill ha dubbla boenden. Jag drömmer om ett hus i Villefranche, men det långt bort...
I Rose I, bor du i Djursan? Långt ifrån alla hus kostar 20 milj där utan du kan få fina villor kring 6-9 milj vilket också kostar på många andra ställen i Stockholm.