Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka
    Joppis skrev 2010-06-10 15:50:10 följande:
    Man ska ha hund... Det brukar skingra fort när det blir stökigt Så är det både privat och i tjänst med hundarna...
    Om man har tur så blir de livrädda för hunden. Har man otur så är de aggressiva mot den.... När jag bodde i ett av Karlstads mest invandrartäta blev vi jagade av ett ungt invandrargäng som kastade saker efter min hund och skrev att de skulle "döda den äckliga hundjäveln"...
  • enlitenbitkaka
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 18:35:08 följande:
    Och jag har inte riktigt reagerat i denna tråd heller, jag skrev att jag trivdes i mitt område, sedan följde jag diskussionen och såg hur en viss snubbe menade att problemen i förorten inte alls har med misslyckad integration att göra, utan sunt förnuft och att invandrare saknar det och att två invandrarkvinnor kissat framför hans barn eller vad sjutton det var.

Då skrev jag att det är SYND (för det tycker jag) att dessa diskussioner ALLTID, alltid tar denna idiotiska vändning.
    Men det är ju klart som fan att diskussionerna tar den formen, det är ju sant. Det handlar inte om fördomar och förutfattade meningar, det handlar om fakta och erfarenheter. Om man är en smart, väl fungerande individ som lämnar sitt land och flyttar till ett nytt; Ja då ser man till att följa de regler och normer som finns. Och Joppis exempel om bilbarnstolen är ett praktexemplar.
  • enlitenbitkaka
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 18:39:35 följande:
    Anser mig multikulturell för att jag lever med en afrikan??????????
    Du påpekade tidigare i tråden hur multikulturell du var pga att er familj var svensk/brittisk/amerikansk/jamicansk...
  • enlitenbitkaka
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 18:52:39 följande:
    Jaha?
    Allvarligt talat, vad handlar detta om?
    Ska jag ljuga och säga att vi är danskar?
    Jag är stolt över min familj, jag förstår inte varför det sticker i ögonen.
    Du är stolt över ditt, jag är stolt över att vara SVENSK. Jag är STOLT över att jag prioriterar min familjs välmående och bor i invandrarglesa områden. Jag är stolt över det norska jag har i mitt blod.

Min poäng? Det är så jävla pretto och öppet när någon råkar skapa familj med någon av en annan kultur, firar persisk nyår och jag vet inte allt. Men när man med stolhet anammar den svenska kulturen - ja då motverkar man integrationen och är stugrasist...
  • enlitenbitkaka
    Queenie70 skrev 2010-06-10 22:29:00 följande:
    Så på 70 talet så saknade alla svenskar också sunt förnuft då. Du kan ju inbilla dig att du föds med alla de saker som vi dagligdags gör men det är i realiteten en inlärningsprocess, som man tar del av genom att i vardagen läsa om hur viktigt det är med bilbarnstol, se alla andra använda bilbarnstol etc etc..
    På 70-talet fanns ingen forskning eller lag som reglerade hur barn skulle sitta i bilen. Idag finns det och har funnits i många år. Kommer man till ett nytt land och ser att säkerheten är bättre, men skiter i det - ja då är man både dum och ignorant.
  • enlitenbitkaka
    Roze skrev 2010-06-11 09:04:41 följande:
    Har DU en källa på att dom utlänningar som skiter i att ha bilbarnstol har tagit del av säkerhets-snacket?! Själv har jag aldrig träffat en utländsk-familj som skiter i att använda bilbarnstol däremot har jag träffat på massooooooooor av svenska mammor som lämnar sina barn i bilen och springer in i diverse affärer..." Det handlar ju bara om några minuter " Får man höra då. Jag vet inte vilket som värst? Att ha en unge i famnen och kunna skydda den med sin kropp om bilen skulle fara illa ut eller lämna ett barn i en bil utan några som helst tillsyn?!
    Säkerhetssnacket? Är du månne sådan att du själv har barnen lösa i bilen...?

Och varför var du tvungen att kontra med en annan felaktig handling? Har du inget bra svar? Jag har aldrig sett någon svensk lämna sina barn i bilen och det finns en klar skillnad; ena handlingen är olaglig.
  • enlitenbitkaka
    Roze skrev 2010-06-11 09:23:16 följande:
    Haha, jaaaa jag har barnen lösa i barnen som lördagsgodis. Är du nöjd nu? Så barnsligt att ens ställa frågan till mig.

Att den ena handlingen är olaglig gör inte den andra handlingen försvarbar el?
    Vad jag inte förstod var varför du kände dig tvungen att komma med ett motargument som utgår från en helt särskild händelse? Du kan inte förklara det ena så du känner att du måste gå till motatack?
  • enlitenbitkaka
    Roze skrev 2010-06-11 09:31:21 följande:
    Jag har redan gett min syn på saken men det kanske du missade? Ja, motargument ÄR en bra diskussions-teknik enlig mig. Tycker du inte det finns det nog andra du kan citera. Flört
    Att använda ett motargument som innebär att du ställer en positiv och en negativ sida av samma sak mot varandra kan vara användbart, ja. Men inte att dra in en helt särskild händelse Obestämd
  • enlitenbitkaka
    MickeN1973 skrev 2010-06-11 09:55:49 följande:
    Anledningen till att en del invandrare inte har samma syn på säkerhet, är att de tror på allahs vilja

De tror att ett korancitat skyddar bättre än bilbarnstolen....
    May your God be with you säger jag bara...
  • enlitenbitkaka
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-11 11:43:50 följande:
    Med reservation för att detta eventuellt klassas som rasistiskt av mig men...

"JOHAN" Hahahahaha stor risk..

Rinkeby upplopp:

" target="_blank">

Fy fan vad jävla tragiskt att skylla på tristess. Varenda kotte som varit ung har lidit av tristess! Oavsett om man bor i ghettot eller fina gatan. Skillnaden ligger i hur man hanterar det och här ser man ju tydligt skillnaden.... Sätt ungarna på att spela fotboll, tennis, bridge what ever...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.