Inlägg från: bitte67 |Visa alla inlägg
  • bitte67

Att bo i invandrartät förort.

Ja, och vad hade det med saken att göra? Vad invandrarna har för religion? Rätt oväsentligt kan jag tycka. För muslim=terrorist, stämmer inte. De är precis som alla andra, men med en annan tro. Och det finns faktiskt svenska muslimer också.

• bitte67
    Didaj skrev 2010-06-22 20:02:53 följande:
    Ja det finns väl svenska terrorister också förstås?! Det var inte jag som talade om terrorister och muslimer i samma mening.

Jag syftade på att det i svensk lag är olagligt att speciella ingångar för män och kvinnor och att avvisa kvinnor för att de har mens. Jag tycker att om islam och moskéerna nu står för sådant, så får den ta moderniseras till att vara mer könsneutralt.

Religion är vår tids största folkdödare och många invandrare som söker asyl i Sverige gör det för att de är kristna eller judar och förföljs av muslimer i sina hemländer.
    Nej, fel av mig. Men det är ju lite så att folk (läs svenskar, amerikaner, etc) sätter likhetstecken mellan muslimer och terrorister så jag tog liksom det för givet, förlåt.

Det finns även muslimer som blir förföljda för sin tro, ta bara palestinierna som exempel.

Jag är heller ingen anhängare av religioner men accepterar ändå att de finns. Sedan att man har olika regler för män och kvinnor är inget unikt för islam. Det har även judendomen och kristendomen, men det talar man tyst om.
  • bitte67
    Stinky skrev 2010-06-23 19:06:26 följande:
    Haha! Du är inte sann! Vad är det du sysslar med? Du vägrar se / vill inte se vad som pågår i de invandrartäta förorterna, för att du själv växte upp i en sådan för sisådär 30 år sedan, under en tid då invandringen knappast var lika hög som nu? Hänger du inte med i samhällsutvecklingen alls?!
    Vet att detta inte är till mig men jag måste svara. Jag har också vuxit upp i en och bor fortfarande kvar. Och nej, varken jag eller Dorian har förnekat att det finns problem. Men allt är inte svart eller vitt.
  • bitte67
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 11:50:10 följande:
    Det är högre mediafrekvens på invandrarbrott och potentiella hedersbrott (som ofta inte ens är hedersbrott) än på samma brott utförda av svenskar. Svenskar som misshandlar sina fruar nämns nästan aldrig, de som dödas eller våldtas i hemmet får en liten notis. Samma brott utförd av en invandrare får stort uppslag och kallas "hedersvåld".
    Men Dorian, det är skillnad på en "svartskalle" som slår sin fru än en svensson som gör det samma. Det är ALLTID hedersvåld när det gäller "svartskallen", det förstår du väl!  Flört Speciellt om han också råkar vara muslim. Då slår vi på stora trumman. Att hedersbrott i högre grad utförs av kristna än muslimer förstår få och ja, jag känner till många fall.
  • bitte67
    enny signatur skrev 2010-06-24 15:02:24 följande:
    och poängen missade du helt.
    Brottslighet sitter inte i männi skors DNA. Personer oavsett härkomst begår fler brott utomlands än i sitt eget land, det gäller även svenskar, säger hon.
    Japp, det stämmer! I Spanien tex har de problem med invandrade svenska ungdomar som bildar gäng och driver runt och begår brott och är allmänt bråkiga. Typiska invandrarproblem mao...
  • bitte67
    ko med träd skrev 2010-06-24 15:57:05 följande:
    Har du hört talas om att någon muslim eller muslimsk organisation har visat tolerans mot Lars Vilks och hans konst på samma sätt som Svenska kyrkan visade tolerans mot Ecce Homo?
    De flesta muslimer sk-er fullständigt i Vilks och ignorerar honom totalt. Räcker inte det.
    ko med träd skrev 2010-06-24 16:06:21 följande:
    Det kan förklara varför du uppfattar situationen i förorten på ett annat sätt än folk som har flyttat till förorten från andra områden.
    Vad? Skulle vi vara mer toleranta och ignoranta mot skadegörelse, våld, odyl bara för att vi bott här länge? Eller att vi är hemmablinda? Eller vad menar du?
  • bitte67
    ko med träd skrev 2010-06-24 18:45:20 följande:
    Det finns risk för att man blir hemmablind om man har pluggat, jobbat och verkat i förorter i hela sitt liv.
    Må vara hänt. Med den skillnaden att jag jobbar i ett sk "fiiint" område så jag ser nog både det ena och det andra. Det är inte mycket bättre där kan jag lova.
  • bitte67
    Stinky skrev 2010-06-24 19:06:09 följande:
    Åh, ja! Vi har ett par ypperliga exempel i tråden.
    Ja, det är iaf bättre att vara hemmablind än stenblind!
  • bitte67
    ko med träd skrev 2010-06-25 01:35:50 följande:
    Då har du perspektiv på situationen i förorten. Vad är det som gör att situationen i det "fina" området inte är bättre än i förorten?
    Same shit, om vi säger så. Gräset är inte grönare på andra sidan helt enkelt.
  • bitte67
    Mamma till två mirakel skrev 2010-06-25 21:20:26 följande:
    Det är inte bara invandrare som tänder eld på skolor å annat!
    Exakt. I vårt (invandrartäta) område var det ett gäng svenska och finska (ja invandrare de med) ungar som tände på ett antal förskolor. Bara för att de hade tråkigt...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.