Didaj skrev 2010-06-22 20:02:53 följande:
Ja det finns väl svenska terrorister också förstås?! Det var inte jag som talade om terrorister och muslimer i samma mening.
Jag syftade på att det i svensk lag är olagligt att speciella ingångar för män och kvinnor och att avvisa kvinnor för att de har mens. Jag tycker att om islam och moskéerna nu står för sådant, så får den ta moderniseras till att vara mer könsneutralt.
Religion är vår tids största folkdödare och många invandrare som söker asyl i Sverige gör det för att de är kristna eller judar och förföljs av muslimer i sina hemländer.
Nej, fel av mig. Men det är ju lite så att folk (läs svenskar, amerikaner, etc) sätter likhetstecken mellan muslimer och terrorister så jag tog liksom det för givet, förlåt.
Det finns även muslimer som blir förföljda för sin tro, ta bara palestinierna som exempel.
Jag är heller ingen anhängare av religioner men accepterar ändå att de finns. Sedan att man har olika regler för män och kvinnor är inget unikt för islam. Det har även judendomen och kristendomen, men det talar man tyst om.