Inlägg från: bitte67 |Visa alla inlägg
  • bitte67

Att bo i invandrartät förort.

Man kan stånga sig blodig, men aldrig kunna få er förortshatare att förstå. Det intressanta är att dessa områden hade dålig stämpel redan innan invandrarna flyttade in. Mycket tack vare media som redan då skrev ner områdena som eländiga och "kriminella". Tro mig. Jag var med redan på 70-talet då mitt område var nytt och Expressen skrev en lång artikelserie om hur dåligt allt var. Sedan dess har området haft dåligt rykte, med eller utan invandrare. Invandrarnas inflytt var liksom bara grädde på moset för mediadrevet.

• bitte67
    Joppis skrev 2010-06-28 15:41:10 följande:
    Ja, och inte har det blivit mindre kriminellt heller sen invandarna kom dit...
    Inte mer heller!
  • bitte67

Jag ger upp! Ni verkar bara se allt i svart eller vitt. Ingen har förnekat att det finns problem, men det är inte BARA problem som ni tycks tro. Men att försöka övertyga er om att inte allt är skit så ger jag som sagt upp. Se problemen, inte möjligheterna.

• bitte67
    Joppis skrev 2010-06-28 22:36:59 följande:
    Inte? Hur var Rosengård för 20 år sen? Kunde inte räddningstjänsten släcka bränder då heller?
    Och alla förorter heter Rosengård? JAG har aldrig pratat om Rosengård, JAG pratar om det område jag har vuxit upp i och fortfarande bor i. Men just det, allt är ju svart eller vitt...
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-06-28 23:19:57 följande:
    Det finns ju andra.... Rinkeby, Gottsunda, Biskopsgården o.s.v....
    Just det, och några till. Och i alla har det varit upplopp och kravaller?? Eller inte...
  • bitte67
    Add3 skrev 2010-06-29 03:08:43 följande:
    Ja, de flesta av dessa 'typiska' områden fick ganska tidigt en högre brottslighet än genomsnittet.
    Men vad var det du inte förstod? Expressen skrev på 70-talet en massa skit om området som inte var sant! Efter det fick det en stämpel som inte går att tvätta bort. För alla hade ju läst hur dåligt det var, men ändå var inte ett ord sant. Nu pratar jag inte om Rinkeby eller Rosengård utan Botkyrka och där har det fortfarande inte varit några upplopp eller kravaller.
  • bitte67
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-29 12:32:54 följande:
    Gammal artikel, men Botkyrka i en liten ask...

www.aftonbladet.se/wendela/article59430.ab
    Allvarligt, artikeln var från 2002! Och du har bott här så du vet att det är sant, att det är så farligt?? Jag har bott här i nästan hela mitt 43-åriga liv och ALDRIG varit rädd eller känt mig otrygg. Bor visserligen inte i Alby, men inte så hemskt långt ifrån (nej inte Tumba eller Tullinge heller). Och ja, jag skulle kunna gå ut vilken tid på dygnet som helst, faktiskt.
    Joppis skrev 2010-06-29 12:42:36 följande:
    Tidsfråga... Det är inte frågan OM det sker, utan när.
    Ja, självklart! För alla "blattar" är ju våldsbenägna av naturen.... (OBS! Ironi, om det var någon som inte fattade det)
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-06-29 22:39:10 följande:
    Fast det stämmer till viss del...att dom är det. Titta hur det är i Norge med överfallsvåldtäkter i ex. Oslo.
    Till viss del, skojar du eller? Hur förklarar du alla våldsbenägna svenskar då? Att de har invandrarblod i sina ådror eller? De idioter som jag råkat på som varit benägna att slåss har faktiskt varit svenskar, allihop. Och ofta har det varit alkohol inblandat.
  • bitte67

Jag försvarar inte invandrare eller försöker glorifiera dem på något sätt. Det finns pannben överallt, svenskar, turkar, norrmän, syrier, greker, libaneser, finnar, engelsmän, osv, osv. Men att säga att vissa är mer våldsbenägna än andra bara för att de råkar komma från ett visst land är urbota idiotiskt.

• bitte67
    Lilysmamma skrev 2010-06-29 22:46:30 följande:
    Det är faktiskt rent ut sagt patetisk att du inte ens kan erkänna att det FINNS invandrare som är våldsbenägna. Nej, du har aldrig sett eller hört nått utan OM det varit nått, då är det svenskar. Allihop har varit svenskar. Helt enkelt bara svenskar som bråkar då enligt dig??
    Det sa jag faktiskt inte. De idioter som JAG har råkat på har varit svenskar, sa jag. Klart jag både sett och hört saker. Jag bor faktiskt inte i en glasbubbla som du tycks tro. Jag vill bara att ni ska fatta att inte alla invandrare är idioter och våldsverkare för enligt vissa här är det bara invandrarna som står för alla brott i Sverige.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.