Inlägg från: bitte67 |Visa alla inlägg
  • bitte67

Att bo i invandrartät förort.

Lilysmamma skrev 2010-06-29 22:47:29 följande:
    Men ändå har du bara sett svenskar som bråkat?
    Ja, faktiskt. Men det kanske handlar om var jag har varit också? Du vet jag är inte ute i "svängen" så mycket nu för tiden som för 20 år sedan. Och jag har snarare hört om saker som har hänt än sett på senare tid. Och just där jag bor, händer det inte så mycket. Trots vad som skrivs i tidningarna. Sorry.
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-06-29 22:51:10 följande:
    Många invandrare står för brotten i Sverige ja. Men få vägrar inse att det är så.
    Men inte alla invandrare fortfarande. Det är en klick idioter som förstör för majoriteten.
  • bitte67
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:24:53 följande:
    Tja, iofs, om de läser sådana här trådar så förstår jag dem, det är inte utan att jag som är pacifist blir en smula våldsam av den här tråden... Och det spelar ju ingen roll hur jag är, för jag är invandrare i invandrarförort och "jag är inte rasist"-erna har redan bestämt att jag är en stenkastande, bilbrännande våldtäktsman och rånare... *rycker på axlarna*

Jag tror inte de känner till koncepten "självuppfyllande profetia" eller "projektion" alls...
    Haha, Dorian. Du har så rätt. Även jag, som har vallonblod i ådrorna och sålunda lite "blatte" jag med (troligen, eftersom man aldrig kan kalla sig svensk ens efter flera generationer) och har "blattebarn", kan känna mig lite aggressiv emellanåt. Och då stångar jag pannan blodig...
  • bitte67
    Stinky skrev 2010-06-30 21:45:44 följande:
    Varför ska kungahuset få skit? De kan ju föra sig och sätter inte bilar i brand?

För övrigt så är Silvia hälften tysk och hälften brasilianska. 
    Vad har Silvias ursprung med saken att göra? Invandrare är hon ju likaförbaskat om hon så skulle komma från Norge eller Finland.

Varför ska min man och mina barn få skit? Det kan ju föra sig och sätter inte bilar i brand. Ändå blir de smutskastade i media och sådana här trådar.

Jo även barnen, för de har ju en invandrad pappa. Och såna vet man ju vad det blir av. De blir värstingar, sätter skräck i gamla tanter och bränner bilar. Eller får de kalla sig svenskar? Då kanske det går bättre för dem och blir välartade svennar?
  • bitte67
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-07-08 14:11:22 följande:
    Det Betyder att araberna kommer att vara i majoritet och icke-araber i minoritet år 2045? Jag vet inte om vi kommer att leva tills dess men det skulle bli spännande om det blir så tycker jag. 
    Var någonstans stod det araber? Alla invandrare är inte araber.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-07-08 15:05:14 följande:
    Det där ser jag fram emot källa på.
    Sedan är det allmänt känt och respekterat, att det inte alls går att förutspå hur befolkningen kommer att se ut.

Svenskarna kommer att vara minoritet, hur? Vi är redan nu flera miljoner fler, om man nu räknar svensk, som född här, eller hur räknar du?

Så, källa från norska statistiska centralbyrån, ser jag fram emot.

Menar du att det INTE finns invandrartäta områden där man inte skriker, har glassplitter på marken, soprum som ser ut som sophögar samt lyssnar på arabisk folkmusik?
    Även det är ju en ren och skär lögn.
    Men det vet du väl? Att alla invandrare är ociviliserade. Självklart finns det inga lugna invandrarområden. (OBS! Ironi)
  • bitte67
    Troodon skrev 2010-07-13 00:28:12 följande:
    En etnisk svensk är en svensk som är svensk sedan generationer tillbaka.
    Hur många generationer måste det gå innan man kan kallas etnisk svensk? Det är en fråga jag ställt många gånger men aldrig får svar på, för ingen verkar våga svara. Men mina barn, kan de kalla sig svenskar? Jag är svensk, men mina förfäder vandrade hit på 16- och 1700-talet. Min man tunisier bosatt i sverige i dryga 25 år. Våra barn är födda i Sverige, är svenska medborgare, men uppenbarligen inte svenskar? Eller? De ser sig åtminstone själva som svenskar då de aldrig bott i pappans hemland, de kan inte arabiska eller franska. De firar jul, påsk och midsommar, ibland även eid (muslimsk helg). Och nu vill jag inte ha några förolämpningar om att jag är dum i huvudet eller något sådant för det är en ärlig fråga.
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-07-15 22:20:55 följande:
    Han glömde dock en sak... Att invandrare är överrepresenterade vid mord/dråp... sen skiter jag i om dom är islamister eller ej.
    Men det är okej om de tillhör vit makt-rörelsen??
  • bitte67
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-17 15:47:05 följande:
    Jag också. 32 års erfarenhet är inte lika mycket värt som någons fördom, tydligen.
    Vi kan ju bilda klubb. Mina 37 år i samma område gällde ju inte heller. Dum som jag var...
  • bitte67
    I Blackrose I skrev 2010-07-17 15:56:13 följande:
    Jag har inte så långt erfarenhet som du. BARA en si så där 10år sammanlagt i olika områden både här i Stockholm och nere i Skåne men men NEJ då, det är inte viktig som VI-VET-ALLT-ELITEN.
    Det är ju klart att de vet bättre än oss! Vi bor ju bara i områdena. Men de VET hur det är...
  • bitte67
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-17 18:59:09 följande:
    Eller hur... Framförallt vet de att östermalmare aldrig skulle slåss och sabba sitt eget område, men invandrare däremot är inte lika smarta tydligen...
    Men min son och hans polare har inte fattat att de är korkade. De jobbar, pluggar och har aldrig i sitt liv slagit sönder eller eldat upp en endaste liten bil. Alltså fatta! De vet inte sitt bästa liksom.
  • bitte67

Aha, såå kan det ju vara. Vad dum JAG är. Tänkte inte på det... *Gömmer pengarna i madrassen*

• bitte67
    Triskele skrev 2010-07-26 20:02:02 följande:
    Intressant nog är det alltid invandringskritiska som tar upp rasism.
    Fascinerande att detta påstående kommer när det inte förekommer ifrån oss som kritiserar främlingsfientlighet och misoneism.
    Projicerar lite kanske?
    För rasistanklagelser förekommer extremt sällan i dessa debatter, men folk sätter gärna på sig martyrhatten och bölar om att dom blir kallade rasister. Fast ingen har gjort detta.

Alla vet att invandrare är den som invandrat till landet. Det folk oftast missar är att många svenskar invandrar, min pojkvän räknades t.ex. som invandrad eftersom han jobbade i England ett år. Född och uppvuxen i Sverige, men statistiken räknar utifrån specifika kriterier.
    Hur främlingsfientliga räknar är rätt patetiskt. Som misstagen för "svartskalle" själv så vet jag hur felaktigt det är.

Bott i Rinkeby, Tensta/Hjulsta. Jag vet nog lite bättre än gemene man hur det ser ut där jag varit bosatt.
    Föräldrarna bor sedan 12 år tillbaka i Rinkeby. Men självklart vet främlingsfientliga bättre hur det ser ut och är i dessa områden. 
    Så rätt så! Har också bott (och bor fortfarande) i ett invandrartätt område i många herrans år (37) men jag räknas som jävig (för att jag är gift med en "svartskalle"), hemmablind osv. För jag vet ju inte hur det är. Det vet ju andra, som aldrig satt sin fot här, bättre än jag...
  • bitte67
    Triskele skrev 2010-07-26 20:17:14 följande:
    Ringde pappa och tog reda på vad som stod på när media gick bärsärk över branden som omnämns i TS.
    Självklart var medias bild klart överdriven och vinklad i vanlig ordning. 
    Men klaga på förorten, speciellt den invandrartäta, säljer. 
    Visst är det så. Tråkigt men sant.
  • bitte67
    Solitär skrev 2010-08-07 23:40:50 följande:
    Har själv bott i en invandrartät förort. Det var helt okej då man då jag var singel. Men nu när jag har familj och barn vill jag definitivt bo i ett svenskdominerat område. Vill inte att mina barn ska få rasistiska tillmälen bara för att de är blonda och blåögda.
    Därför bor jag kvar i min invandrartäta förort. Jag vill inte att mina barn ska få rasistiska tillmälen bara för att de är mörkhåriga och brunögda. Skulle jag flytta till Lidingö eller Danderyd skulle vi sticka ut rejält, då inte ens jag är blond (men blåögd).
  • bitte67
    NoKnock Angleton skrev 2010-08-14 19:30:21 följande:
    Åh fan. Yikes, jag får nog ropa in barnen då så de inte blir gruppvåldtagna på lekplatsen!
    Skynda dig för sjutton!
  • bitte67
    Carpe diem1981 skrev 2010-08-19 00:32:36 följande:
    skulle aldrig sätta min fot i ett invandrartätt område. No way. Inte som dessa människor håller på och beter sig som djur. Tänder eld på allt och alla, snor bilar, misshandlar, rånar, mördar, bär vapen....dont think so...nej jag håller mig gärna undan sålänge det bara går....och hur länge det blir ska bli intressant att se....
    Och du tror att alla i dessa områden beter sig så??? Så som du beskriver det kan man tro att det är vardag i förorten men det stämmer inte med verkligheten. Visst finns det problem här, liksom i alla områden, men seriöst...

Donator: Varför bor du här då om det är så hemskt? Bor också i Botkyrka och trivs utmärkt. Och de problem du beskriver, vad är det som säger att det är invandringsrelaterat?
  • bitte67
    donator skrev 2010-08-19 15:52:00 följande:
    Jag flyttade ut hit/dit för fem år sedan eftersom jag då trodde på mångkulturen. Jag tyckte det kunde vara fint och gemytligt, du vet sådär som media och politiker vill att man ska tycka.

Och visst är det väldigt mycket som är bra, men folk blir ju beskjutna och folk dör? Det kan jag inte försvara. Det är väl just det som saknas i debatten, man får inte kritisera invandrarvåldet eftersom då är man en rasist. Jag tycker det är tråkigt att jag blir uppmanad att flytta från ett en gång i tiden svenskt bostadsområde därför att jag protesterar mot det etniska våldet.

Att uppmana svenskar att flytta ifrån invandrartäta förorter är att uppmana till ökade etniska konflikter, ökad segregation och att uppmuntra mer våld. Det är en form av etnisk rensning som jag inte kan ställa upp på.
    Sen när är våld etniskt? Jag ser inget etniskt i det, bara tragiskt, oavsett vilket ursprung förövarna har.

Förlåt om jag klev på en öm tå när jag ifrågasatte ditt boende. Men har man bott i Botkyrka i största delen av sitt liv och hela tiden blivit ifrågasatt varför man bor här blir man rätt trött. Jag har bott här sedan 1973 och området blev nedklassat redan från början. Ungdomsgäng har funnits sedan dess (och finns troligen i alla områden) också men då var det bara etniskt svenska ungdomar i gängen. Jag trivs och jag förnekar inte att det förekommer problem här, men det gör det i alla områden, mer eller mindre.
  • bitte67
    Sooofia skrev 2010-08-24 21:35:41 följande:
    KÄRA NÅGON!!!!
    Vad har ni för upplevelser egentligen!?? Många har skrivitt att ni inte skulle vilja låta era barn växa upp i invandratät förort... jag skulle helst inte vilja något annat!! (självklart skulle vi flytta om de hamnade i "fel" gäng när de kommer upp i åldern, eller om de stötte på andra problem). De får aldrig så många klapp på kinden och leenden som här! Och på gården finns massor av barn! Och det finns alltid en hjälpande hand för en trött mamma som inte orkar lyfta barnvagnen in i bussen. På pizzerian tar ägaren gärna hand om vår son medans vi äter (om de inte har andra kunder just då) ETC!

Dessutom verkar alla så rädda för att de svenska barnen ska börja bryta på rinkebysvenska/arabiska. SAMTIDIGT (samma folk som är rädda för att barnen ska börja bryta om de bor i förorten) vill många att barnen ska få uppleva ett par år i engelskspråkigt land medan de är små, så att de få engelskan "gratis" . modersmjölken. MOTSÄGELSE! Här hos oss får vår son höra svenska, engelska, persiska och arbiska dagligen. Vilken gåva!!! Och nog kommer han lära sig svenska, det är ju vad vi pratar hemma hela dagarna (och vad fröknar etc pratar).

Jag hålle rmed om att det finns problem här, men även fördelar. Och jag tror inte att problemen behöver påverka mina barn negativt, sålänge de har en grundtrygghet hemifån. Men det kanske delvis beror på föräldrarnas inställning....?
    Mina barn har vuxit upp i ett invandrartätt område och jag kan lova att de aldrig någonsin brutit på rinkebysvenska, inte heller på arabiska trots att pappan till dem är arab... Vi trivs utmärkt här, trots att andra försöker övertyga oss om motsatsen. Mina barn har kompisar från Iran, Irak, Turkiet, Chile, Grekland, Finland, Sverige, Tunisien, Marocko, Pakistan, Bangladesh, etc. Tycker det är fantastiskt!
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.