Dorian Ertymexx skrev 2010-06-22 11:13:17 följande:
Ja, precis. Efter 32 år i invandrartät förort har jag sett en misshandel. En. Vilket onekligen är alldeles för mycket. Men de som misshandlade var inte folk från området. Jag har inte sett dem förr och inte senare. Jag känner till ett fall till, där det sannolikt handlade om beskyddarverksamhet. Annars är de problem som funnits varit butiksrån, och det är ett problem överallt. Vi har också haft en pyroman i området, men det är inget som man kan beskylla området för, sådana kan finnas överallt. Folk kastar inte sten här, folk bränner inte bilar (utom en, men huruvida någon brände den eller varför den exploderade vet jag inte). Och det är så i hela Järva-området.
Att ta saker som hänt i två bostadsområden och hävda att det sker i ALLA liknande bostadsområden är fördomsfullt. Rakt av.
Men det är skitsamma hur mycket DU sett och hört! Du verkar rätt blind och döv ändå, så vad du säger och katten skiter, kan man ju stoppa i en och samma låda när det gäller det här ämnet. Vad statistiken visar och vad polisen säger, är av större värde!
Och på tal om Järva-området som du bara sett EN bil brinna i; hur förklarar du att min arbetskompis fick kvittera ut en ny bil via försäkringsbolaget, då ETT HELT JÄVLA GARAGE stod i brand för några år sedan där borta?!