Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-14 11:35:34 följande:
    Hmm, intressant. Så man ska besvara våld med våld?! I C
    Har du ett bättre förslag på hur en polisman skall agera i ett "ensamläge" med ett 20-tal ungdomar som hotfullt närmar sig? Försöka prata dom till rätta?

Senast i hegen fanns en "tycka-synd-om" artikel i AB. En svensk, 14-årig kille hade blivit biten av en polishund på Gotland.

Tro fan det! Ingen hade gjort olaga intrång, skadegörelse och lyssnade inte på polismans order utan forsatte springa. Då får man oxå räkna med att bli hundbiten!
  • Joppis
    Joppis skrev 2010-06-14 11:48:03 följande:
    Har du ett bättre förslag på hur en polisman skall agera i ett "ensamläge" med ett 20-tal ungdomar som hotfullt närmar sig? Försöka prata dom till rätta?

Senast i hegen fanns en "tycka-synd-om" artikel i AB. En svensk, 14-årig kille hade blivit biten av en polishund på Gotland.

Tro fan det! Ingen hade gjort olaga intrång, skadegörelse och lyssnade inte på polismans order utan forsatte springa. Då får man oxå räkna med att bli hundbiten!
    Ingen, skall såklart vara UNGEN!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 11:51:50 följande:
    Hur dum ÄR man om man går in en sån område Ensam? Då får man allt skylla sig själv tycker jag.

Bort med alla dessa bidrag. Hur många gånger ska jag säga det? Tror på allvar att en arbetande människa har mindre tid för förstörelse eller vad tror du?
    Dom var TVÅ, den ena gjorde ett gripande! Hade ungjävlarna haft ansvarsfulla föräldrar hade situationen aldrig ens uppstått.

Men polisen lär sig vart efter. Skicka minst 5 patruller till dessa områden = kostar massa pengar, andra blir drabbade pga brist på resurser!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 11:53:29 följande:
    Såja, inte hetsa upp dig. Det slår fel ibland. Bara att gilla läget när man närmar sig klimakteriet... Flört
    Där har du varit länge, så du är erfaren.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 11:59:01 följande:
    Kyss Kommer aldrig hamna där.
    Joppis skrev 2010-06-14 11:55:14 följande:
    Dom var TVÅ, den ena gjorde ett gripande! Hade ungjävlarna haft ansvarsfulla föräldrar hade situationen aldrig ens uppstått.

Men polisen lär sig vart efter. Skicka minst 5 patruller till dessa områden = kostar massa pengar, andra blir drabbade pga brist på resurser!
    Och varför ÄR föräldrarna oansvarsfulla tror du?
    För att dom saknar sunt förnuft! MAn kan inte bara ge upp sin ansvar för sina barn för att man lever i en betongförort och lever på bidrag.

Då är man inget annat än dum i huvudet rent ut sagt.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 11:59:43 följande:
    Jag antar att du ÄR för dödsstraff också?!
    Mitt förslag är att när liknade sker som i Rinkeby. Slå en järnring runt skiten och ange ett utegångsförbud tills ordningen är återställd! Det är ingen jävla barnlek att räddningspersonal måste riskera livet för några ouppfostrade ungjävlar som har föräldrar som inte ens kan stava till A N S V A R!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 12:14:18 följande:
    Funderar på allvar om du tänker efter innan du skickar iväg inlägg. Vad är för fel på dig ibland? Men joppan läs inlägget en gång till och säg mig om det där låter vettig för att komma ifrån en tre-barns pappa?! Hur mycket HAT besitter DU? * Ryser *....Usch
    Hat? Det är ett förslag på att rädda liv!

Har du nåt bättre?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 12:14:18 följande:
    Funderar på allvar om du tänker efter innan du skickar iväg inlägg. Vad är för fel på dig ibland? Men joppan läs inlägget en gång till och säg mig om det där låter vettig för att komma ifrån en tre-barns pappa?! Hur mycket HAT besitter DU? * Ryser *....Usch
    Är dina barn ute och ränner på nätterna? Tillhör du skaran oansvariga föräldrar? Som du tar åt dig kan man tro det...
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-14 13:08:30 följande:
    Läser du inte mina inlägg?
    Eller läser du och tycker att det är skitsnack?

Jag är nyfiken.

Vad har hänt, in terms of våld mot poliser i dessa områden?
    Stenkastning? Hur skulle man rättfärdiga att en polis "råkade" döda någon, som kastar sten? Svensk, kines eller turk.

Om någon drog vapen så spelar väl inte nationaliteten någon roll, polisen agerar väl (förutsätter jag) enligt regeln.

Men intressant att du tog upp detta, just i samband med artiklarna jag länkade till, där man kommit fram till att invandrare döms hårdare, för samma brott som svenskar.
    Varför är det så?
    Kallas nödvärn. Man kan dö av en gatsten i huvudet...eller vad tror du???
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-14 13:13:55 följande:
    Hahaha, skulle se min äldsta ränna på kvällarna med nappen i höger hand och flaslan i vänster hand redo att fightas...
    När han är tonåring bor du väl inte kvar här iaf? Det var väl din egen önskan att ditt barn skulle slippa växa upp i Sverige?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.