Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-14 13:24:10 följande:
    Ja, det är min önskan men vad har det med saken att göra? Jag tycker du är så jäkla hatisk mot gruppen utlänningar att du är DÖV/BLIND och oförmögen att ta till dig det man säger åt dig men men...
    Inbilla dig inget!
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-14 14:55:52 följande:
    Exakt, namnet finns på nätet.

MEN, du vet säkert själv vad rätten kom fram till, eller?
    Alm planerade mordet, gömde och gjorde jag vet inte allt med kroppen. Jag anser inte att dessa två fall går att jämföra faktiskt. Inget är dock bättre än det andra (innan någon får för sig att tolka det så).

Parkeringsplats mordet var av en annan natur, mannen slog och kvinnan ramlade, hon hade en blödning eller vad det var i hjärnan, som gjorde att hon dog, i ett fall som de flesta skulle överlevt. Har du läst domen?
    Men det sagt, betyder det inte att det var ok, eller smart, eller rätt och det är ganska tydligt att han behöver hjälp, när han flippar ut på en parkeringsplats och börjar slå omkring sig, men jag gick ju inte dit med upsåt att döda kvinnan. Till skillnad från Alm, som inte hade någon annan tanke, än just det.
    Han kommer sitta inne resten av sitt liv (eller vad nu livstid i sverige betyder) medans parkeringskillen, kommer ut snart, han friades väl från mord om jag inte minns fel?

Han ska ut i vardagen igen. Det ska nog varken, Alm, Eklund eller tysken.
    Ehhhh... Jaha? Så Du överskriver vittnesuppgifter? Att han SLOG damen oxå. Du kanske var där och såg det hela?

Hur kan du säga att Alm planerade mordet? Han är inte dömd för något mord. Var Du på plats även där?
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-14 15:06:38 följande:
    Nej, jag återberättar vad jag läst

Jag bad om två liknande fall, där svensk har hängts ut men inte invandraren och jag tycker inte att dessa två fall är tillräckligt lika. Skulle inte tyckt det om Alm var Irakier och parkeringssnubben hette Alm heller.

Tror ni föresten att parkeringskillen skulle hängts ut i media om han var svensk?
    Det tror faktiskt inte jag.
    Du har läst förbannat illa då...eftersom du missat ganska väsentliga saker i artiklarna.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-14 15:16:51 följande:
    Likheterna är att båda kvinnorna är döda.
    Men nu är vi ganska OT.

Hoppas min poäng gick fram.
    Finns en sak som skiljer fallen ganska rejält (det gäller dom flesta fall jag hört om).

Alms släkt fanns inte i rättsalen under häktningsförhandligen och skrek glåpord, spottade på rättsfolk m.m.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-16 09:03:18 följande:
    Sedan verkar det som folk tar för givet att de som bor i en invandrartät förort, gör det för att de inte har ett val, inte bryr sig om sina barns uppväxt, eller som sagt, gillar bränder.

Vilket skitsnack!!!!!

Har också hört att när man säger att man trivs, handlar det om en "raritet".
    När verkligenheten är tvärtom.
    Bilbränder, är en raritet.
    De flesta invandrartäta förorter, har inga bilbränder.
    Men dom ökar...? Det började i Rosengård för ett antal år sen. Då var dom ganska ensamma om dessa "upplopp".... Hur många förorter är det som har liknande problem nu idag?
  • Joppis
    Argo skrev 2010-06-16 15:26:38 följande:

Nä, det är inte "sannolikt" att det beror på fördomar. Det är faktiskt mer sannolikt att man har reell egen kunskap om saken och vet varför man inte vill bo i den typen av områden.

Räkna du i tråden hur många som säger att de har bott där, flyttat därifrån och aldrig vill flytta tillbaka.

Folk vet ganska väl vad de talar om.
    Ja, inte handlar det om fördom, utan om erfarenheter....
  • Joppis
    TereseA skrev 2010-06-15 22:08:06 följande:
    ja tråkigt..tyvärr inget oväntat.
    Pythia skrev 2010-06-15 21:52:43 följande:
    Frågan är ju väldigt knäppt ställd som jag har skrivit förut. Man har valet:

Antingen är du EMOT invandrare ELLER så ÄLSKAR du bilbränder.

Då blir svaret på det sättet.

Skulle man fråga på ett mer sansat sätt så skulle svaren bli annorlunda, det är jag övertygad om.
    Bränder är ju rätt fint att titta på..:)
    Nästa gång kan du passa på att grilla en korv vid en pågående bilbrand då. Frågan är, vill du ge den korven till dina barn sen?
  • Joppis
    Stinky skrev 2010-06-17 16:15:38 följande:
    Är man fördomsfull om man säger att det förekommer mer kriminalitet i invandrartäta förorter?
    Nej
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-18 10:55:48 följande:

Varför blir alla så upprörda, när man "ger igen" med samma mynt.
    Någon drar alla invandrare över en kam och man gör likadant, fast med svenskar, så blir man fruktansvärt ogillad, väldigt snabbt.
    Argumenten kallas barnsliga och i de bästa fallen blir man kallad sverigefientlig eller liknande.

Om vi skulle byta ut ordet invandrare mot svenskar i alla dessa trådar på FL, kanske folk skulle inse hur sjukt det ser ut, att generalisera till den grad man gör.

Någon säger att invandrarkvinnor kissar ute, jag kontrar med att svenska män ofta kissar ute.
    Många blir upprörda "var du tvungen...?" och menar att svenska män gör det när de är fulla, medan invandrarkvinnor saknar hyfs.
    Svenskar begår brott, är bokstavsbarn, alkoholister eller på annat sätt "ursäktade" eller åtminstone "förklarade".
    Men invandrare, de saknar alltid hyfs, respekt, tacksamhet osv.
    Invandrare som bryter är dumhuvuden som vägrar lära sig språket och praktiskt taget tvingar sin brytning på svenskar, medan svenskar som inte kan stava, antagligen har en diagnos och man INTE ska hacka på!

Varför? På riktigt alltså, varför?
    Finns det inte bokstavsbarn bland invandrarbarn?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.