Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-18 11:12:35 följande:
    Bara aningen obildad men men det är ju en frivilja man har...
    Har du inte åkt ännu? Du har ju tjatat i veckor nu!
  • Joppis
    Stinky skrev 2010-06-18 11:17:10 följande:
    Men snälla, nu råkar jag BO i Västerort, och har sett med egna ögon vad som försiggår här! Jag har också kontakt med myndighetsfolk, som berättar att det ÄR oerhört oroligt i Västerort, och har varit det en längre tid. Om du menar att det inte rapporteras i media om alla bråken och alla polisinsatser som görs, så har du helt rätt. Det är nämligen inte meningen att allt ska komma allmänheten till kännedom. Och nej, det är INTE en fördom att det begås fler brott i invandrartäta förorter, det är ett faktum!
    JA, det är ett faktum. Dom som inte inser det lever i en förnekelse!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-18 11:57:47 följande:
    HAHA, just nu struntar jag i all svenk-grammatik. Åker bort imorgon och lämnar er så ni kan sitta och grubbla sönder er bäst ni vill. Vill man inte se saker och ting ur ett större perspektiv så är det bara så TRAGISKT så det finns inte.

Bildningen respektive obildningen? Jadu, där är Du ett otroligt bra exempel på.
    Undrar vem som kommer grubbla mest ja
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:33:21 följande:
    Eh, jaha? Så det brinner aldrig i garage utanför invandrartäta förorter? Olyckor, pyromaner och puckon finns bara bland invandrare, är det vad du försöker säga? Bränder sker överallt. Att ett helt garage brinner behöver inte bero på ligister, det kan vara just en olycka, eller ett försäkringsbedrägeri som gick fel eller vad som helst. Roligt att du försöker pinna allt på invandrarna.

Ja, och polisen har konstaterat att brottsligheten är värst i innerstan, inte i förorten. Det är ju det vi säger. Men du vägrar att lystra till dina egna resonemang!
    Så Leif har fel då?

">

• Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:39:11 följande:
    Eh, jaha? Det grips folk för brott överallt, hela tiden. Den stora majoriteten brottslingar bor i villa- eller radhusområden. Ofta väldigt svenskdominerade sådana, dessutom.
    Hur ofta grips en svensk (icke invandrare) misstänkt för terrorism?
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:49:51 följande:
    Du vet förstås att det vanligaste brottet i Sverige är bidragsfusk? Och att de som bidragsfuskar mest är småbarnsföräldrar i medelklass?
    Ja, och VAB som du påstår...men du visste inte att reglerna ändrats för ett antal år sen eftersom att du inte har barn själv.
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:49:51 följande:
    Du vet förstås att det vanligaste brottet i Sverige är bidragsfusk? Och att de som bidragsfuskar mest är småbarnsföräldrar i medelklass?
    Sen tycker jag såklart att det är värre med våldsbrott som mord, dråp, grov missahndel, hedersbrott m.m.
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:53:38 följande:
    Du vet lika väl som jag att det är en definitionsfråga. Man griper nazister för mordhot (eller mord), men det kallas aldrig terrorism, fastän det strikt talat är exakt vad det handlar om.
    Terrorism handlar ju i huvudsak om fanatiker... Så påtal om mordhot. Hur var det med mordbrandsförsöker mot Lars Vilks? Dom var väl muslimer oxå va?
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-23 14:55:02 följande:
    Det var inte en fråga om vad som är värst. Det var en strikt fråga om vart det begås mest brott. Och de flesta våldsbrott sker också i innerstaden, sist jag såg statistik.

De flesta våldtäkter sker i hemmen, av en vän, make eller sambo. Oftast i svenska hem.
    Och de flesta överfallsvåldtäkter (som oftast innehåller grovt våld) vet vi ju vilka som pysslar med (överrepresentation). Det gäller ju även mord, dråp...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.