Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Att bo i invandrartät förort.

Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-24 12:28:13 följande:
    [RELIGION 1]
    1) sammanfattningen av dels en människas l. ett samfunds o. d. trosföreställningar med avs. på en högre gudomlig makt l. gud l. gudar, dels allt som har samband med människans praktiska förhållande till l. dyrkan av en sådan makt l. gud osv. Söka religionens tröst. Följa re- ligionens bud. Göra ngt under religionens täck- mantel. Uppenbarad, naturlig religion. I reli- gionens värld. (Att ni) skole wate wår konungzlige budt hörige och lydoge, både vtij the Werdzlige saker, så och vtij religionen. G1R 12: 256 1539. Vthi Religionen fölia.. (tjeremisserna) then Mahometiska Läran effter. PETREIUS Beskr. 1: 35 (1614). De ynglingar, som ingå i Religionens tjenst. ÖDMANN StrFörs. II. 2: v (1803). Religion en bör vara en privat sak. ProgrSocDemPSv. 2 (1883). Religion (är) människans känsla av förbindelse med en högre makt. AHLBERG Världsdsk. 121 (1918). Friedländers far hade varit jude även till religionen. LAGERGREN Minn. 2: 63 (1923). jfr BOK-, FOLK-, FRÄLSNINGS-, FÖRNUFTS-, LAG-, MORAL-, MYSTERIE-, NATUR-, OFFER-, SKRIFT-, UPPENBARELSE-RELIGION m. fl. – särsk.
    Tänk, ibland har till och med encyclopedier fel.

Om man tror på ett efterliv så har man också en religion. Oavsett om man tror på gudar eller inte. Och med tanke på att majoriteten buddister dyrkar Buddha som om han vore en gud så...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Add3 skrev 2010-06-24 13:01:16 följande:
    Tror jag knappt läst ngt om en invandrare som misshandlar sin fru (inte specifikt identifierad som invandrare). Det är vanligare med döttrarna när det gäller rapporterat hedersvåld. Så jag tror inte det stämmer.
    Nej, vanliga hustrumisshandelsfall är så vanliga att de knappt genererar någon notis ens. Sorgligt nog.
  • Dorian Ertymexx
    Suck och suck skrev 2010-06-24 13:10:03 följande:
    Jag visste inte hur det var med dig. Det var någon annan som sa något så jag trodde det gällde dig också,
    men den jag tänkte på närmst var Alexandra Pascalidou, när jag sa "nämner inga namn" .
    Jag känner inte Alexandra, så jag kan inte tala för henne. Men jag känner folk som bor eller tills nyligen bott i samma förorter som hon. Folk som jobbar där. Det är inte några "krigsskådeplatser" såsom en del vill påskinna. Det har inte blivit värre, en del vill dock gärna att det ska verka så.
  • Dorian Ertymexx
    Add3 skrev 2010-06-24 13:31:38 följande:
    Det kan jag hålla med om. Det är dock inte relevant i denna debatt som den utformat sig. Problemet med vanlig hustrumisshandel är just det att den är 'vanlig', inte etniskt betingad.
    Våld är aldrig etniskt betingad, utan psykologiskt. Svenska män slår inte för att de är svenskar. Samma sak gäller för araber, afrikaner, östeuropéer och alla andra.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-24 13:51:11 följande:
    Den svenska 16-åriga tjejen som blev ihjälslagen då, efter påtryckningar från släkten och föräldrar. Är det inte etniskt betingat menar du?
    Nej, det är inte etniskt betingat. Lika litet som när svenska skinnskallar och nazister mordhotar eller mördar folk. Eller menar du att det var etniskt betingat att svenska nazister hällde bensin i en familjs brevinkast, fast mamman panisk skrek att de hade barn i hemmet? Är det en "naturlig" svensk handling? Ursvenskarna gillade ju att bränna saker, likskepp, bål, byar...
  • Dorian Ertymexx
    tvåtjejstomp skrev 2010-06-24 14:07:22 följande:
    När skinnskallrna bränner ner en flyktingförläggning är det i högsta grad etniskt betingat.
    Du menar att det är ett klassiskt svenskt beteende?
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-24 14:09:12 följande:
    Och när islamister kör flygplan in i byggnader
    Något som skett en gång är knappast typiskt va.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-24 14:11:12 följande:
    Ok...Släkten och föräldrarna är bara dumma i huvudet då.
    Eller fast i tråkiga mönster och vanföreställningar. Som de där själarna i Knutby.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-24 14:17:23 följande:
    Dom är lite väl många...som är "fast" i tråkiga mönster. Det kanske kan förklara upploppen i förorterna då.
    Vilka upplopp? Att några ungar får fnatt, är det upplopp??? Någon har läst litet för mycket i Expressen tror jag bestämt...
  • Dorian Ertymexx
    Add3 skrev 2010-06-24 14:50:56 följande:
    Det stämmer absolut inte. Våld, liksom många andra beteenden är bla etniskt betingade.
    Nej det är det inte. Eller menar du på fullaste allvar att det är etniskt betingat att svenska män misshandlar sina kvinnor? Eller är det bara alla andra etniciteter utom svenskarna som har våldet i blodet?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.