Inlägg från: korthår |Visa alla inlägg
  • korthår

Jobba som SSK bemanning, Norge. Tips!

Jobbade för ett annat företag förra året i Norge och ska dit i år igen. Jag kommer inte heller att få någon övertid då jag jobbar kontorstid inom psyk. Min skattesats blir 22 %, jobbar i en månad. Det är den lägre skatten som ger pengarna. Glöm inte annars att detta är ett äventyr, det handlar inte bara om pengar. Jag turistar också. Jobba dubbla pass för att tjäna mer, aldrig i livet! Var i Oslo förra året, Tromsö detta år. Vad blir det nästa år, Kirkenäs? Så himla kul erfarenhet, var inte rädd. De har fler ssk på avdelningarna så du är aldrig ensam.Jag rondade aldrig förra året, det gjorde den fasta personalen.

• korthår

Jag jobbar inom psyk, det är annorlunda där. Skulle inte vilja jobba som uska på en somatisk avdelning.

• korthår

Jag delade mediciner ibland och gav injektioner. En ssk i Norge får inte dra upp ensam, det är alltid en annan syrra som kollar att det blir rätt. Gäller även vid administreringen om jag minns rätt.  Det tycker jag är bra.

• korthår

Paccavi, du kommer att bli Norge frälst. Se bara till att vara lite ledig också, allt är Guld i muninte pengar. 

• korthår

Ja, jag skulle inte vilja ha det så i Sverige. Däremot tycker jag att det skulle vara bra att ha en kollega på kvällar och helger att rådfråga om det behövs.

Svar på tråden Jobba som SSK bemanning, Norge. Tips!