• s07

Behålla barnet eller göra abort?

Jag är i en ngt liknande situation. Blev gravid helt av misstag trots alla preventiva och dagen-efter åtgärder och trots att pappan till barnet försvunnit ur bilden valde jag att behålla -  för jag kände helt enkelt inte att abort var rätt, och för att jag innerst inne ville ha detta lilla barn.

Jag tror inte det blir ett helvete att vara själv. Långt ifrån! Jag har på ett enkelt sätt beskrivit för min omgivning hur det ligger till och du anar inte hur skoj folk tycker det är, hur mycket de vill finnas till hands och hjälpa till med små- och stora saker. Du har iaf ditt lilla barn och hur oslagbart är inte det. Jag försöker planera så gott det går och gör så mycket jag bara kan nu när jag orkar; fixar vagn, lägenheten, försäkringar mm mm. Kompisar får gärna fortsätta ta hand om mig och bjuda på hemlagade middagar! Jag försöker även be om hjälp oftare än tidigare. 

Ärligt, jag tror ett barn skiter i familjekonstellationer bara det är älskat, omhändertaget, och har sina behov tillgodosedda- det är viktigast.  Om det nu rör sig om en mamma, en pappa, två mammor, två pappor eller farmor/ farfar, adoptivförälder mm - spelar roll,

Näe, glöm aborten nu och njut av din graviditet! Grattis! 

Svar på tråden Behålla barnet eller göra abort?