• sny1

Matpengar 2 pers Cypern?

Hur mycket har ni lagt på mat på 1 vecka?

• Svar på tråden Matpengar 2 pers Cypern?
  • alvaereva

Det beror ju på hur många mål man ska äta ute, vad man gillar för matställen, om man dricker alkohol till maten osv..

• Vickan I

Vi gjorde av med ganska precis 5000 kr för två vuxna på en vecka. Då snålade vi inte ett dugg och åt all lunch + middag ute + köpte vatten, annan dricka, godis mm i mataffären. Sambon drack lite öl, jag höll mig till läsk. Vissa mål dyrare "lyxigare" och andra typ pizza hut.
    Frukostbuffé ingick där vi bodde.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Det är dyrt på Cypern nu sedan euron. Nästan samma priser som att äta ute hemma i Sverige. Om man jämför lite vanliga restauranger och inte svenska lyxkrogar då...

• sny1

Ja vad har ni lagt ut?

Hos oss skulle det nog bli frukost hemma vi köpt hem och lunch och middag ute. Vatten till henne och öl till honom. Ungefär.

• Vickan I

Om ni ska resa med blöjbarn så TA MED BLÖJOR. Ganska klent utbud och tokdyrt. Iaf i de småaffärerna som fanns nära hotellet. Turistpriser.

• sny1

Jo, vi var till Kreta förra året och tur vi tog med blöjor för det var svindyrt=S blöjor följer med från Sverige!

• alvaereva

Jag skulle nog säga kring 4000kr.

• sandbacken

Ja det är ganska dyrt men det är värt alla pengarnaGlad. Det går ca 300-500 kr per kväll på middag beroende på vilken mat man äter? Men en köttbit går på ca 200 kr per person och sen ska man ju dricka något till. Jag har varit på Cypern 18 ggr och ska dit nu till hösten igen, kan ju säga att det har blivit hemskt mycket dyrare på dessa år men som sagt det  är det värt. Finns inget bättre ställe att åka till tycker jag.Solig

• alvaereva
    sandbacken skrev 2010-06-10 10:24:33 följande:
    Ja det är ganska dyrt men det är värt alla pengarnaGlad. Det går ca 300-500 kr per kväll på middag beroende på vilken mat man äter? Men en köttbit går på ca 200 kr per person och sen ska man ju dricka något till. Jag har varit på Cypern 18 ggr och ska dit nu till hösten igen, kan ju säga att det har blivit hemskt mycket dyrare på dessa år men som sagt det  är det värt. Finns inget bättre ställe att åka till tycker jag.Solig
    oj! 18 gånger? jag måste fråga vad det är med cypern du gillar SÅ mycket?
Svar på tråden Matpengar 2 pers Cypern?