• AnnaBia

Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET

HEJ NI SOM GJORT EN BUK ELLER BRÖST LYFT VIA LANDSTINGET:

- när det gäller buken fick ni fettsugas oxå eller tar de bara huden?

- ni som gjorde bröstlyft fick ni vårtgårsförminskning ?

Har fått tid i augusti för träffa kirurgen..meninte fått klart förmig hur det ska gå till!
    vet bara att landstinget ska betala och ska utföras en buk operation och bröstlyft då jag gått ner en del i vikt.

//Anna

• Svar på tråden Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET
  • Bebbe2006
    trollbottom skrev 2010-08-22 01:41:52 följande:
    Nu var det  inte en  vårtgårdsförminskning TS frågade efter utan  om vårtgårdarna blivit mindre vid bröslyft. 
    Ok, då har du fått information som vi andra inte har. Hon skriver klart och tydligt i TS att hon undrar om de som gjort lyft får en vårtgårdsförminskning, vilket är ett kirurgiskt ingrepp.

Först frågar hon om fettsugning ingår, och sedan om vårtgårdsförminskning ingår. Det är en gåta hur någon skulle kunna tolka det annorlunda.
  • trollbottom
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 01:46:28 följande:
    Ok, då har du fått information som vi andra inte har. Hon skriver klart och tydligt i TS att hon undrar om de som gjort lyft får en vårtgårdsförminskning, vilket är ett kirurgiskt ingrepp.

Först frågar hon om fettsugning ingår, och sedan om vårtgårdsförminskning ingår. Det är en gåta hur någon skulle kunna tolka det annorlunda.
    Du skriver att hon vill  göra en  vårtgårdsförminskning vilket inte är det hon skriver. Hon  fråga om det blir en  vårtgårdsförminskning när man gör ett brötslyft. Det finns många orsaker till att göra  bröstlyft. Om man tex har gått  ner mycket i vikt kan den överblivna huden vara till besvär. Ge klåda, eksem osv.

Hon frågar inte  om vårtgårdsförminskning ingår utan OM det blir en vid bröstlyft,  inte samma sak
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Anova
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 01:46:28 följande:
    Jag gissar att TS undrar om det estetiska resultatet av ett bröstlyft.
  • Bebbe2006
    trollbottom skrev 2010-08-22 01:54:39 följande:
    Du skriver att hon vill  göra en  vårtgårdsförminskning vilket inte är det hon skriver. Hon  fråga om det blir en  vårtgårdsförminskning när man gör ett brötslyft. Det finns många orsaker till att göra  bröstlyft. Om man tex har gått  ner mycket i vikt kan den överblivna huden vara till besvär. Ge klåda, eksem osv.

Hon frågar inte  om vårtgårdsförminskning ingår utan OM det blir en vid bröstlyft,  inte samma sak
    Men för i helsike läs TS! Hon skriver inte BLIR hon skriver FICK. Och i meningen ovanför frågade hon om de FICK fettsugas.

Vad gör du i ett debattforum om du inte kan läsa en så enkel och tydlig text som hon har skrivit?
  • Bebbe2006
    Zaria skrev 2010-08-22 01:46:23 följande:
    Fast många behöver ju plastikoperationer pga fysiska besvär. Tycker det är självklart att man får hjälp att betala det när man inte kan hjälpa det.
    Ja, det håller jag med om. Men för stora vårtgårdar är inte ett fysiskt besvär.
  • Bebbe2006
    Anova skrev 2010-08-22 01:59:09 följande:
    Jag gissar att TS undrar om det estetiska resultatet av ett bröstlyft.
    Och då skulle fettsugning vara något som bara blir ett resultat av att man tar bort huden?
  • Bebbe2006

Herregud lär sig inte folk att läsa i skolan nu längre, eller?

Antingen är folk inte läskunniga, eller så har TS uttryckt sig så in i helvete fel, och det tror jag inte för jag tycker hennes text är lättläst och tydlig.

• Anova
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 02:03:10 följande:
    Och då skulle fettsugning vara något som bara blir ett resultat av att man tar bort huden?
    Fettsugningen har väl inget med bröstlyftet att göra?
  • Bebbe2006
    Anova skrev 2010-08-22 02:04:59 följande:
    Fettsugningen har väl inget med bröstlyftet att göra?
    Jag funderar på om jag verkligen ska ge mig in på att förklara detta, eller om jag bar ska skratta åt eländet och sedan skita i det. Ok, jag försöker....

TS ska få en operation betald av Landstinget, och hon vill nu veta vad som kan ingå, och därför frågar hon andra som har erfarenhet av Landstingsbetalde operationer av dethär slaget. Hon spaltar upp sina frågor så att det ska bli extra lättläst, och nu gör jag samma sak:

Först frågar hon om även fettsugning ingår när man gör bukplastik. En bukplastik innebär att man tar bort hud och evetuellt att man syr ihop magmuskulaturen. I vissa fall ingår även en fettsugning, och hon vill veta om det gör det när man får operationen betald av Landstinget.

Sedan undrar hon om en vårtgårdsförminskning ingår när man går bröstlyft. En vårtgårdsförminskning är en vanlig plastikoperation, så det är inget konstigt att hon frågar det.

OM det skulle vara så som en del av er tror, så är det TS som har skrivit helt galet. Man spaltar inte upp frågor på det sättet om man frågar om olika saker, dvs dels vad som igår när Landstinget betalar, och dels vad som sker automatiskt vid en operation. Det finns ingen logik i det. Dessutom känns det ologiskt att använda ordet "vårtgårdsförminskning" som är en benämning på en operation. Man borde helt enkelt skriva och fråga om vårtgårdarna blir mindre när man gör ett bröstlyft.

Hoppas att jag har uttryckt mig tillräckligt tydligt nu. Annars kan ni ju fråga någonannan som kan svenska. Jag tänker inte slösa mer tid på sådant nonsens.

Mes största sannolikhet kommer TS att återvända till sin tråd, och då får hon förklara vad hon menar. Om hon menar det som ni tror så har hon skrivit på fel sätt, och då är det ändå lustigt att ni tolkade henne rätt, på något sätt.

¨
  • Zaria

Nej, fast TS verkar ju mer undra om det "ingår i paketet" så att säga. Kompisen fick sina vårtgårdar förminskade samtidigt som hon förminskade sina bröst.

Svar på tråden Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET