Anova skrev 2010-08-22 02:04:59 följande:
Fettsugningen har väl inget med bröstlyftet att göra?
Jag funderar på om jag verkligen ska ge mig in på att förklara detta, eller om jag bar ska skratta åt eländet och sedan skita i det. Ok, jag försöker....
TS ska få en operation betald av Landstinget, och hon vill nu veta vad som kan ingå, och därför frågar hon andra som har erfarenhet av Landstingsbetalde operationer av dethär slaget. Hon spaltar upp sina frågor så att det ska bli extra lättläst, och nu gör jag samma sak:
Först frågar hon om även fettsugning ingår när man gör bukplastik. En bukplastik innebär att man tar bort hud och evetuellt att man syr ihop magmuskulaturen. I vissa fall ingår även en fettsugning, och hon vill veta om det gör det när man får operationen betald av Landstinget.
Sedan undrar hon om en vårtgårdsförminskning ingår när man går bröstlyft. En vårtgårdsförminskning är en vanlig plastikoperation, så det är inget konstigt att hon frågar det.
OM det skulle vara så som en del av er tror, så är det TS som har skrivit helt galet. Man spaltar inte upp frågor på det sättet om man frågar om olika saker, dvs dels vad som igår när Landstinget betalar, och dels vad som sker automatiskt vid en operation. Det finns ingen logik i det. Dessutom känns det ologiskt att använda ordet "vårtgårdsförminskning" som är en benämning på en operation. Man borde helt enkelt skriva och fråga om vårtgårdarna blir mindre när man gör ett bröstlyft.
Hoppas att jag har uttryckt mig tillräckligt tydligt nu. Annars kan ni ju fråga någonannan som kan svenska. Jag tänker inte slösa mer tid på sådant nonsens.
Mes största sannolikhet kommer TS att återvända till sin tråd, och då får hon förklara vad hon menar. Om hon menar det som ni tror så har hon skrivit på fel sätt, och då är det ändå lustigt att ni tolkade henne rätt, på något sätt.
¨