• Billen

Totalt hysterisk 1 åring...vet inte vad vi ska göra..

Våran ettåring har börjat få utbrott när hon ska sova eller ligga ner...hon har varit förkyld den senaste veckan och varit tätt i näsan osv. Har varit hos dok två gånger för att kolla så hon inte har öroninflam. men det har inte visat något.  Hon kämpar med näbbar och klor för att inte ligga ner, men sätter jag henne upp så hjälper inte det heller, då bara hänger hon på mig och slänger sig runt och kastar med huvudet och verkar inte veta vad hon gör eller vill. Detta är så frustrerande, för jag vet inte vad som är fel. Detta har bara pågått de tre senaste dagarna. Både när hon ska vila middag och sova för kvällen.

För övrigt har hon också börjat bli VÄLDIGT mammig..hon hänger i byxorna på mig och ska upp hela tiden..hon leker en hel del och kan sitta själv på golvet en stund, men sen är det inge kul och då kommer hon till mig och börjar skrika.

Är det någon som är i en liknande situation med sin ettåring? Kan det vara någon utvecklingsfas hon går igenom eller kanske det bara är att hon varit förkyld och hon kanske får ont i huvudet när hon ligger ner fär det blir tryck eller något...? Men då skulle hon ju inte skrika även när jag tar upp henne och bär runt på henne och försöker med allt möjligt... Ska jag kontakta BVC angående detta?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Totalt hysterisk 1 åring...vet inte vad vi ska göra..
  • Flickan och kråkan

De flesta ettåringar är "klängiga". Min yngsta är 13 månader drygt nu och det är lugnare nu än för ett par veckor sedan. Söva liggandes skulle jag inte drömma om . Han somnar i bärsele och läggs sedan ner för natten. Samsover. På dagen sover han all vila också i bärsele . Kan tillägga att han INTE vill sova å kvällen. När man säger att vi ska sova eller han märker att det är på gång försöker han rymma och han protesterar högljutt när han blir upplyft....somnar sedan snabbt när han blir nerstoppad i selen......bärandes i famnen är svårt och tungt numera. Det var samma med storebror när han var yngre......vem vill liksom sova . Byta blöja liggandes på rygg på skötbordet....ja, det ska vi nte ens tala om. Ute går det bra, med mycket spännande att titta på.....fast det har pågått under längre tid.

Det händer mycket i deras huvuden runt året, men med tanke på att hon varit sjuk så finns ju det också så klart som möjlighet....har man ont i öronen vill man ju inte ligga ner.....

• lammet

Låter som min lille ettårige herre. förutom att han sover gott och protesterar inte vid läggning. Däremot är han fruktansvärt KLÄNGIG  och blir råledsen när han lämnas ensam i ett rum. Det kom på hans ettårsdag och har hållit i sig i 2 veckor nu. Han är oxå förkyld vilket gör honom mer grinig men jag tror som frösblomster att det handlar om att det händer så mycket i utvecklingen för dem att livet blir lite jobbigt. Min håller på att lära sig gå och är ordentligt frustrerad över att benen inte lyder honom. Det är ju mycket roligare att vara vaken än att sova när det finns en hel värld att utforska:)

• luspudel

Låter som min son också, han blir ett om två veckor. Det är en utvecklingsfas just nu, jag har den boken hemma och mycket riktigt Så det är väl bara att härda ut.

• jEnNiK
    luspudel skrev 2010-06-12 13:49:57 följande:
    Låter som min son också, han blir ett om två veckor. Det är en utvecklingsfas just nu, jag har den boken hemma och mycket riktigt Så det är väl bara att härda ut.
    Samma med min son... Han blir 1 om exakt två veckor... Jobbigare utvecklingsfas har jag aldrig sett... Klänger, skriker, gråter...

Jaja, blir väl bättre, men jobbigt är det...
  • lammet

Trumhinnan gick på min lille kille ikväll och vips så var han lika go och glad som han brukar vara så här verkar det delvis varit en seg öroninflammation.

Svar på tråden Totalt hysterisk 1 åring...vet inte vad vi ska göra..