• Candra

Docka till 1-åring?

Min dotter fyller 1 i juli.
    Vi planerar att köpa en dockvagn och nån docka till henne. Vagnen har vi redan sett ut, en som är från 9 månader, den borde ju vara ganska stabil tycker jag.
    Nu är min fråga, vilken docka ska vi satsa på? Vill inte ha en hård platsdocka, utan en sån med tygkropp, men det övriga plast.. Ska gärna finnas i fler hudfärger och ha hår, men det är inget måste. Gå att byta kläder på osv..

Nåt tips?

• Svar på tråden Docka till 1-åring?
  • La Lola

Leksaksaffärerna brkar ha massor av såna med mjuk kropp.
    Det är bara att ta nån, ingen är bättre än den andra.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-06-10 08:14:10 följande:
    Leksaksaffärerna brkar ha massor av såna med mjuk kropp.
    Det är bara att ta nån, ingen är bättre än den andra.
    de flesta med mjuk kropp brukar dock vara hårlösa.

Lillandockan, som kan prata, har hår.
    Skrållan, hennes storasyster oxå, men hon är större.
  • Candra

Hur är de i kroppen?
    Minns bara från när jag var liten, då hade de ju en sån där "cd-spelare" i magen, så de var ju inte direkt mjuka ändå.
    SAMT kan man stänga av ljudet? Alla hennes tjutande leksaker håller redan på att driva mig till vansinne

• La Lola
    Candra skrev 2010-06-10 08:17:43 följande:
    Hur är de i kroppen?
    Minns bara från när jag var liten, då hade de ju en sån där "cd-spelare" i magen, så de var ju inte direkt mjuka ändå.
    SAMT kan man stänga av ljudet? Alla hennes tjutande leksaker håller redan på att driva mig till vansinne
    Lillan o Skrållan är mjuka, förutom pratgrejen i magen då.

De går att stänga av om man plockar ur pratgrejen.
  • Candra

Lite overkill att köpa en docka för 800 till en 1-åring, men bortsett från det (finns väl billigare av samma modell hoppas jag Tungan ute), annabell, vad tror du om en sån? Kanske inte har hår dock.. Så noga har jag inte kollat.

• Candra

Eller chou chou kanske? Kollar på br's hemsida :P

• La Lola
    Candra skrev 2010-06-10 08:27:56 följande:
    Lite overkill att köpa en docka för 800 till en 1-åring, men bortsett från det (finns väl billigare av samma modell hoppas jag Tungan ute), annabell, vad tror du om en sån? Kanske inte har hår dock.. Så noga har jag inte kollat.
    Skulle aldrig köpa en skitdyr docka oavsett ålder.
  • La Lola
    Candra skrev 2010-06-10 08:40:37 följande:
    Hahaha, kanske inte Tungan ute

www.br-leksaker.se/produkter/chou-chou-docka/

Sån kanske? Billig iaf Tungan ute Hon har minivarianten av chou chou.. Inte den allra minsta, men den på 21cm..

Den eller en sån www.br-leksaker.se/produkter/my-first-baby-an.../ är de jag överväger nu Tungan ute
    Är det inte Chou-Chou som är så tung? Kan minnas fel oxå men Alma har nån sån o den är "jättetung" jämfört med en liknande docka i samma storlek som inte väger nåt nästan.
  • Candra
    La Lola skrev 2010-06-10 08:54:48 följande:
    Är det inte Chou-Chou som är så tung? Kan minnas fel oxå men Alma har nån sån o den är "jättetung" jämfört med en liknande docka i samma storlek som inte väger nåt nästan.
    Jag har ingen aning. Minns att jag ville ha en chou chou när jag var liten, och den vägde väl en del kanske.. Men det var inte likadan, det var en bebisvariant. De har (iaf de jag känt på) bönor i kroppen istället för vadd, för att de ska vara lite mer "bebislika" i kroppen..
Svar på tråden Docka till 1-åring?