• Frivolten

Dessa billiga ergonomiska bärselar på Tradera..

www.tradera.com/NY2010-Baby-Barsele-Bla-Ergonomisk-Saker-Nackstod-Luva-auktion_302593_114111409

Är det nån som provat dessa? Funkar dom?
    Ni som är vana selanvändare, ser dom bra ut?
    Jag är total nybörjare på det här med selar, men tycker remmarna bak i ryggen ser lite sådär ut. Att det inte ser helt optimalt ut.. men vad vet jag?!
    De finns ju i överflöd på Tradera och är dom bra, är det ju ett HELT SANSLÖST pris..
    Men man blir ju lite misstänksam!

(¯`°?.¸♥ Älskade Älskade Liten ♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Dessa billiga ergonomiska bärselar på Tradera..
  • MammaTillFelicia

ja jag har en, den är helt OK, har testat fler oliga ergonomiska selar.
    det som stör mig är att om man är lite rudnd *L* så kan den vadderade delen på midjebältet kännas lite kort, så de skaver. emn på mig räckte det att jag flyttade upp den mer mot midjan så vart det bekvämare. Sen är den förmodligen inte tillverkad i de bästa förhållandena..
    men helt klart en mycket prisvärd sele! (bör tvättas innan användning för den släpper mängder med färg!)

• Gaytjej

Priset tar de troligen igen på tveksamma arbetsförhållanden och sämre (i alla fall inte eko och fair trade..) materialval. De på sjalbarn.se som jämfört den med sina Ergo-selar säger att den är snarlik i utförandet.

Jag kunde inte stå emot utan köpte en för 269 kr inkl frakt, en mörkblå. jag tycker att den fungerar bra och att den är bekväm, bortsett från det faktum att axelremsspännena hamnar precis under armarna - men när lillkillen blir större (och om jag blir mer muskulös..) så tror jag att det rättar till sig.

• Frivolten

Tack för svar!
    Lite småproblem med remmar å annat alltså... men det tycker jag det verkar vara med dom 'riktiga' selarna med... Hmm... Lutar nog åt att det blir en sån. Trots att det, som Ni säger, nog är nån annan som får betala för det billiga priset...

• Gaytjej