• Sun74

Ruvardag 17

Hej!
    Jag är på ruvardag 17 med testdag imorgon på dag 18. Ingen mens eller blödning ännu. Anledningen till att jag inte vågar hoppas är att jag tjuvtestade negativt RD13. Är det någon som varit i liknande situation?
    Detta är min andra IVF (ET sist, nu FET). Förra gången började mensen lite grann på RD15 och mer ordentligt RD16. Usch, det här är ju värsta psykiska terrorn!
    Jag har haft "mensvärk" till och från under hela ruvartiden. Lite ömma bröstvårtor, men inte i själva brösten. De senaste dagarna har det tillkommit illamående från och till under dagen. Ska jag våga hoppas?? Den enda skillnaden från förra gången är att det är FET i stället för ET och att jag förutom 2 progesteron vagitorier/dag även tar 3 tabletter Femanest (östrogentabletter) per dag.

• Svar på tråden Ruvardag 17
  • mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 21:45:01 följande:
    Helena, visst kan du det! ca 23 000 gick det pa inklusive medecinerna (inget högkostnadskort eller liknande tyvärr). Medecinerna är verkligen en stor kostnad. Men det far det ju vara värt Var gick du nagonstans?
    jag gick på carlanderska i gbg. Vi betalade 23000:- för själva ivf behandlingen. 17000:- till CA och 6000:- till den gyn som jag har i varberg. och då gjorde ju ca "bara"  ÄP och ET, resten gjordes i vbg. jag såg oxå vad alla medeciner kostade utan högkostnaden, tur att det finns här, annars hade det blivit betydligt dyrare!
  • Lilli77
    mammaNena skrev 2010-06-10 22:44:04 följande:
    jag gick på carlanderska i gbg. Vi betalade 23000:- för själva ivf behandlingen. 17000:- till CA och 6000:- till den gyn som jag har i varberg. och då gjorde ju ca "bara"  ÄP och ET, resten gjordes i vbg. jag såg oxå vad alla medeciner kostade utan högkostnaden, tur att det finns här, annars hade det blivit betydligt dyrare!
    Oj, ja da är det verkligen mycket billigare i Polen om man lyckas hitta en lösning sa att en svensk läkare kan skriva ut medecinen!
  • mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 22:45:56 följande:
    Oj, ja da är det verkligen mycket billigare i Polen om man lyckas hitta en lösning sa att en svensk läkare kan skriva ut medecinen!
    du, det där satt jag precis och funderade på. nackdelen är nog att det är svårt att hitta den där läkaren som ställer upp och skriver ut i det fallet
  • Lilli77

Men vad jag har förstatt sa funkar det sa för de som gör ÄD utomlands? Det borde väl inte vara nagon skillnad? Eller...? Obestämd

• Lilli77

Sun, hur har det gatt idag? Tänker pa dig!

• mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 22:52:01 följande:
    Men vad jag har förstatt sa funkar det sa för de som gör ÄD utomlands? Det borde väl inte vara nagon skillnad? Eller...? Obestämd
    nej då borde det ju funka.. men en fördel är nog att ha någon man känner som kan skriva ut, eller en väldigt snäll gyn

Hoppas det går bra idag, håller tummarna!
  • Sun74

Lilli77: Tyvärr testade jag negativt idag. Usch, vad tungt det känns. Jobbigt också att mensen inte har kommit, man blir lite lurad helt klart. Det är ändå RD18. Orkar inte tänka på hur jag ska gå vidare just nu, kanske ny FET framåt augusti. Först ska jag ta helgen till att bara försöka återhämta mig. Önskar dig ett stort lycka till i din behandling!!

• pippilott
    Sun74 skrev 2010-06-11 22:09:06 följande:
    Lilli77: Tyvärr testade jag negativt idag. Usch, vad tungt det känns. Jobbigt också att mensen inte har kommit, man blir lite lurad helt klart. Det är ändå RD18. Orkar inte tänka på hur jag ska gå vidare just nu, kanske ny FET framåt augusti. Först ska jag ta helgen till att bara försöka återhämta mig. Önskar dig ett stort lycka till i din behandling!!
    neeeeej.....styrke-kramar skickas!!!!hade du TD idag? eller var det en tjuvtest? usch, om du hade TD, lycka till med FET i augusti!...vila upp dig o mysa i sommar, forsök att inte fokusera så mycket på det här...även om det inte går att INTE tänka på det...ord är knappa o denna stund, jag vet...usch, håller om dig o tröstar...Hjärta
  • Sun74

Pippilott: Ja, tyvärr var det TD. Jättetack för dina fina ord, det värmer!! Jag hoppas det lyckas för dig denna gång, jag håller tummarna!

• mammaNena

nej, attans oxå! men jag håller fortfarande mina tummar om du fortfarande inte fått mens!
    Jag gjorde ivf:en i augusti, och mitt måtto va att leva loppan hela sommaren Så som pippilott skriver, lev livet i sommar och ta nya tag isf efter sommaren!

• pippilott
    Sun74 skrev 2010-06-12 09:25:35 följande:

Pippilott: Ja, tyvärr var det TD. Jättetack för dina fina ord, det värmer!! Jag hoppas det lyckas för dig denna gång, jag håller tummarna!

jag är nu på RD14...fick bara en dårlig känsla, så gick o testade..sen torkade jag mig....fan!!! Är lite blod på pappret, och fick neg. på testet...varför funkar det inte för oss?! vad är det som är så jävla fel på våra gener som inte ska få "produceras" vidare?! jag fattar det inte...jag har ju gjort allt "rätt".....
  • Ciccina
    pippilott skrev 2010-06-21 06:34:51 följande:
    jag är nu på RD14...fick bara en dårlig känsla, så gick o testade..sen torkade jag mig....fan!!! Är lite blod på pappret, och fick neg. på testet...varför funkar det inte för oss?! vad är det som är så jävla fel på våra gener som inte ska få "produceras" vidare?! jag fattar det inte...jag har ju gjort allt "rätt".....
    vet hu du känner dig. varför funkar det inte liksom?????? fick oxå mens+neg test på RD14....
  • pippilott

när har du TD? jag har nu på fredag..mensen har fortsatt att strömma på...en liten stund trodde jag att den hade stannat upp, och jag såg ett litet hopp, men som fan så fortsatte det bara utav helvete....jag har TD på fredag, så tänker testa ändå.--bara för att jag tycker det är så himla kul med negativa tester..nejdå, men ifall att, fan. Stannade din mens upp?

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast och där poddar finns.  Nytt avsnitt kommer varje torsdag och vi blir hemskt glada om ni lyssnar och kommer med feedback! Kram

Svar på tråden Ruvardag 17