• Anonym

Klädmode snart 3-årig kille

Hej,

2 frågor:

1. Hur klädmedvetna är de små? Vår son går på dagis med 3-5-åringar och han har börjat vägra en massa kläder, han är mycket noga med vad han har på sig och vill inte gärna ha något annat än shorts och en t-shirt (alltså, det är bara en av hans t-shirts som duger).

Min man som lämnar på dagis säger att de andra barnen ofta påpekar vad han har på sig när han kommer - är det normalt bland så små barn. Vi ska prata med personalen idag, men jag vill gärna höra vad du tycker i saken, alltså relaterat till mode på kläder för små barn och hur DE uppfattar det.

2. Vad ska man sätta på en liten klädmedveten kille? Vi är total a klädnördar själva, mer eller mindre ointresserade, men sonen har käder som ser ut som de andras. Vad är "inne"?

• Svar på tråden Klädmode snart 3-årig kille
  • Barnklädesexperten

Hej!
    Det är inga lätta frågor du ställer och jag förstår din problematik.Jag tror att om du ställer samma fråga till 100 olika personer så tror jag att du får 100 olika svar för det är så personligt.
    1.Det är väldigt olika,barn påverkas av sin omgivning syskon,äldre barn,äldre människor,media som tv och tidningar osv.Det kan räcka att någon har sagt att de har en tuff eller fin tröja så blir den den nya favoriten.Det kan också vara att den är mjuk och skön inga sömmar eller lappar som skaver.Jag har föräldrar som har barn som har fastnat så för tex en tröja att föräldrarna måste tvätta tröjan när barnet sover,för att den används non stop.
    Det är nog tyvärr väldigt vanligt att barn kommenterar varandras kläder och det kryper lägre och lägre ner i åldrarna.Där tycker jag att vi vuxna bär ett stort annsvar för att barn ska få vara barn och inte små vuxna.
    På Polarn O Pyret är vår filosofi den att barn behöver kläder som tål att leka i.Kläder som låter  barn vara barn.Kläder som underlättar vardagen,men fungerar lika bra till kalas.Kläder som tål vilda lekar och håller att ärvas från storebror till lillasyster.Nutida klassiker .Vi utgår ifrån att pojkar och flickor har samma behov när det gäller passform och funktion.Vem som ska ha vad och i vilken färg får du själv bestämma.fina kläder som håller för vilda lekar är något som både pojkar och flickor behöver.Det är unisex för oss.
    2.Vad som är "inne"på Pop ser du lättast på våran hemsida där du kan hitta inspiration.

Lycka  till mvh Therese

Svar på tråden Klädmode snart 3-årig kille