• amorosa

Ekonomisk hjälp

Vill bara tipsa om Wabbie foundation, som startats i syftet att hjälpa alla oss barnlösa med ekonomiskt stöd. Kika in på deras hemsida: www.wabbiefoundation.org.

• Svar på tråden Ekonomisk hjälp
  • snötnos

fantastiskt!! tack för länken!

• Hjärtat längtar

Härligt att det har startats, hoppas det kommer fungera så många barnlösa kan få ekonomiskt stöd till IVF och adoptioner.

• Zeitgeist

Fantastisk idé! Jag har många gånger funderat på vad man gör om man inte ens med hjälp av sparade pengar, adoptionslån och lån/ekonomiskt stöd från familjemedlemmar kan finansiera sina försök och/eller adoption. Jag menar, det är ju trots allt ganska mycket pengar det handlar om och man har inte direkt alltid så många år på sig att skramla ihop summorna som krävs.

• Linnis

Bra initiativ. Det jag funderar över är dock hur urvalet av ansökningarna ska ske? Vem är mer berättigad än någon annan?

• Mara
    Linnis skrev 2010-06-13 22:04:42 följande:
    Bra initiativ. Det jag funderar över är dock hur urvalet av ansökningarna ska ske? Vem är mer berättigad än någon annan?
    Undrar över samma sak jag med. Hur kommer man att välja ut vilka som ska få bidraget?
  • amorosa

Hm, ja, det kan man ju undra. Men det är väl som med andra stiftelser man kan söka bidrag ifrån. Uppfyller man bara kraven, så får väl de som söker pengar. Så länge och när det finns pengar... Men jag vet ju inte säkert förstås. Ställ frågan på deras hemsida!

• amorosa

Läste det här i en annan tråd ikväll:

Såg i deras logg på facebook att de når målet att 300 pers gillar den gruppen innan midnatt idag kommer nån att skänka dem pengar.
    Och det behövs bara 9 till för att nå det målet. Så kom igen nu tjejer

Ju mer pengar de får in desto fler kommer att kunna bli hjälpta av dem framöver.

• amorosa
    Hjärtat längtar skrev 2010-06-18 23:36:46 följande:
    Vet du om det lyckades?
    jag vill gärna vara anonym om min barnlöshet på facebook 
    Ja, jag har hört att det lyckades!
Svar på tråden Ekonomisk hjälp