fästingar på katt
Hej!
Hatar verkligen fästingar... Ni som har katt, vilket medel rekommenderar ni?
Sara
Hej!
Hatar verkligen fästingar... Ni som har katt, vilket medel rekommenderar ni?
Sara
Hej igen!
Jag köpte på apoteket men minns inte vilket märke det var. Som biverkning får vår katt mer salivutsöndring, stackarn! Stora pölar där han har legat och det känns inte alls roligt varken för honom eller oss.
Ska gå in till en riktig djuraffär och se vad de har för alternativ.
Sara
det finns en dosa som heter skudo pet som skickar ut ultraljudsimpulser. fästingarna gillar inte det och katten/ hunden får vara i fred. man kan ha den på småbarn oxå, det var så jag hittade den.
den kostar några hundra men har utbytbart batteri.
kolla in www.fastinghalsband.se
Kollade skudo pet dosan- den verkar lite stor?!? inte för att min katt är liten men den ser tung ut... Och så vill jag att han i såna falla ska ha ett halsband som öppnar sig automatiskt om han fastnar nånstans... kan bli en dyr sommar :O
Nån mer som provat dessa dosor på sina katter? Finns mindre modeller, kansek annan tillverkare??? Smidigt annars att slippa ge dem kemiska grejer!
jo det måste han nog ha, det kan ju bli farligt annars om han fastnar...
har ju tyvärr inte testat, så jag vet inte hur den är.
Frontline fungerar fint på vår katt.
Nu har vi använt frontline några veckor. Veckan innan vi började så plockade vi 2 stooora fästingar på honom, det var droppen nu får det bli Frontline.
Men härom dagen hade vi 2st fästingar i soffan- 1 död och en levande... och för en kvart sedan pillade jag bort en pytteliten från vår 5 månaders son!!!! Blääää!! Jag vill inte att barnen ska få borrelia eller ännu värre, tycker det är fler fästingar inne nu än innan Frontline. Det verkar ju vara så som "Längtar efter grodan" skriver, fästingarna tycker katten stinker och fäster inte utan ramlar av på lämplig plats, typ vår soffa eller säng. From. nu får han inte ligga i våra sängar, kul med stängda dörrar dygnet runt
:( Fattar inte varför vi skaffade kattskrället...
Dessa fungerade inte heller på honom,så dom får mina honor ha nu!
Bäst att tillägga att det va då jag började rota iskåpen hos mamma, för att se om hon hade några andra, det fungera inte heller. så han är väl bara av den sorten som "suger" åt sig dessa små kryp!
Oj ,jag som klagar över några få ;)