Hur ofta tvättar ni era kuddar?
Ja hur ofta gör ni det och varför?
Ja hur ofta gör ni det och varför?
Valde aldrig eftersom det saknas alternativ "annat". Sängkuddar tvättas aldrig, vi köper nya. Prydnadskuddar 3-4ggr/år
Opus, ska man tvätta kuddarna... 
Brukar slänga ut dem när det är 15-20 minus på vintern för jag har hört att kvalstren dör då men att tvätta dem har jag inte gjort. Trodde det räckte med örngott. (piiinsamt)
Försökte en gång men den torkade aldrig så den fick jag slänga...
VI köper i för sig nya kuddar vart annat år ca.
Om man inte har torktumlare hur gör man då? VI har torkskåp, funkar det?
Kastar man bara in kuddarna i 60 grader och sedan torkar dem i torkskåpet??
Känner mig ur dum =)

Tvättar inte folk sina nya kuddar? Det är ju massor med kemikalier kvar sedan tillverkningen ![]()
Annat. Jag använder inte kudde...
Tvättar inte min, den är en ergonomisk sort (sån formfast) men däremot skyddet tvättas såklart regelbundet. När den känns ofräsch köper jag en ny.
Aldrig eftersom jag har tempur...
Men gästkuddar och täcken tvättas just nu för fullt eftersom vi hyr ut till Vätternrundan...
Om katten kissar på dom, vilket inte händer så ofta längre som tur är.
Ca 4ggr om året!
Mycket pga av kvalster men även för att min sambo använder hårvax dagligen (som är i stort sett omöjligt att tvätta ur)...
Det går väl aningen igenom örngotten och gör att kuddarna ser lite sunkiga ut efter ett tag!!
Ja, det blir väl 1-2 ggr/år.
Tänker helt enkelt inte på det.
Förmodligen mer sällan en en gång / år. Vi använder dunkuddar och de är svåra att tvätta själv, det blir inte speciellt bra resultat. Vi brukar oftast köpa nya när de gamla är sunkiga men visst har jag tvättat nån kudde nån gång också (oftast om vi tänker spara dem som extra kuddar)
Jag försöker tvätta alla sängkläder (alltså kuddar, filtar, täcken etc) minst en gång om året, SAMT att jag gör det varje gång vi varit sjuka i influensa eller magsjuka så det blir en del gånger om året, men fler gånger på vintern än på sommaren.
Min man hade aldrig tvättat sin kudde som han haft sedan barndomen när jag tvättade den och han blev så jäkla ledsen. Den blev mjuk, fluffig och jättehög och han fick nackspärr av den vilket resulterade i att han fick köpa en ny. Ha ha! Tänk så olika det kan vara. ![]()
Aldrig, eftersom jag har Tempur.