kråka skrev 2010-06-14 19:51:23 följande:
jag anser absolut att den som är föräldraledig ska göra nästan allt hushålls arbete.
jag har varit föräldraledig mkt. har tre barn. och har alltid klarat att sköta all tvätt, städ och i stort sett all matlagning och disk, med lite undantag på helgen och semester.
samt haft tid att ge barnen riktad tid.det handlar om att vara bra på att organisera och att inte bli för lat.
men det funkade bara när jag var föräldraledig, när min sambo sedan var föräldraledig såg huset ut som ett bombnedslag tvätthögarna växte och barnen fick se alldeles för mkt tv och gå ut alldeles för lite, och varge dag var "lördag". så barnen hade tom iblad pyamas på sig när jag kom hem från jobbet vid tre.
jag blev så arg. för i flera år har min sambo blivit servad och bara få jobba och sedan kommahem o leka med barnen.
medans jag fick kommahem och få ångest över röran.
min sambo tyckte att städ o disk ska man göra tillsammans på kvällen. vilket ledde till att jag fick väldigt lite tid för barnen plus att det inte blev nå mysiga kvällar med familjen längre. utan kvällarna spenderades i tvättstuga o så.
jag var bitter.
insåg att alla inte kan vara organiserade. alla kan helt enkelt inte.....
min sambos föräldraledighet var en tung och bråkig period.han vägrade ändra sig
gämställdhet funkar inte i vår relation. om jag ska leva med min sambo får jag leva ett gammaldags föhållande.
därför vill jag helst inte att min sambo ska vara föräldraledig mer. för jag anser att han inte klarar jobbet, jo kanske om han får ha hus hållerska,, och barnvakt.. Då

Vad tråkigt att ni inte är överens om hur ni vill ha det. Det måste vara tufft. Jag skulle bli väldigt bitter om min sambo inte ville leva jämställt precis som jag. Jag har väninnor som är i den sitsen och jag avundas de inte. Jag tror de är jätteviktigt att vara överens.