Catti41 skrev 2010-06-23 14:17:17 följande:
Och jag säger som Vittra. Mitt jobb är som visserligen är avancerat och utvecklande och ofta stressigt, men det är jag som helt och hållet är boss över min almanacka. Jag har inga schemalagda tider för fika eller lunch (eller ens när jag ska sluta) men när jag dricker te så kan jag dricka upp hela te-koppen i lugn och ro och prata skit med en kollega samtidigt, eller så sitter jag vid datorn och gör nåt viktigt när jag dricker mitt te, eller så håller jag i ett möte när jag dricker mitt te. MEN jag får ALLTID dricka upp mitt te. Jag får ALLTID äta klart min lunch. Jag får alltid gå på toa i lugn och ro och ifred. (Jag måste visserligen dra av mitt toapapper själv, hemma har jag en liten tvåårig assistent som gör det åt mig...) Jobbar jag till kl 21 så är det MITT VAL istället för att gå hem vid 17-tiden.
Dessutom vaknar inte mitt jobb klockan två på natten och behöver kramas och sjungas för i en timme innan det somnar om igen.... och mitt jobb vakna rinte heller kl 5 och tycker att det är morgon.
Hahaha, gud så bäst skrivet!