• Anonym (klantar)

Dagens tabbe: har vaxat muffen på egen hand....

jahapp, här kommer dagens tabbe...Demon

Jag o killen bestämde oss för att för försra gången vaxa min snippa på eget bevåg. Vi köpte vax stripes på body shop (deras varmvax har gått ur sortimentet) och tänkte att detta är organisk och bra. Bättre än Veet som innehåller massa kemikalier. Det stog också att "eventuella rester enkelt" kunde tvättas bort med ljummet vatten. MY ASS att det går.
    Själva vaxningen gick väl rätt OK (de första 2 dragningarna) sen insåg jag att detta blir bara kladdigare och kladdigare och vile avbryta...
    Vax överallt och det GÅR INTE BORT!! Jag har försökt med allt men det bara klibbar igen... försökte även raka bort allt hår men rakhyveln bara fastnar....

så nu ligger jag här med klibbig dosa och vill ha råd. Hur fasen ska jag få bort det??
    Min kille ropar också efter hjälp för vi har inte kunnat ligga på en vecka....Skrattande

vi skrattar ganska mycket åt denna händelse och kommer nog aldrig glömma den...!

• Svar på tråden Dagens tabbe: har vaxat muffen på egen hand....
  • Anonym (klantar)

Vi har inga barn Flört

Skämt åsido. Läste nånstans att matolja på bomullstussar kunde hjälpa. Nån som vet?

• Formfin

olja får bort det, prova matolja/olivolja eller någon annan olja du har hemma. Det löser upp vaxet.

• Anonym (klantar)

Tack för tipset!

Killen som skriver här just nu och jag har redan skickat tjejen ut i skafferiet för att leta Glad Återkommer med resultat....

• Anonym

Haha Har ni inte ringt body shop o frågat då? Dom borde ju ha svar

• hallencreutz89

samma hände mig, gick nte bort ocjh det klibbade fast i trosorna så det kände som en vaxning varje gång jag rörde mig. varmt bad och massor av olja

• Anonym (klantar)

hehe. Ja detta kommer vi nog inte glömma i första taget Glad Trots meck och smärta måste man ju se det roliga i det...

• Anonym

Olja olja och mer olja! Det enda som funkar för att få bort vax. Å snåla inte med skiten!!
    Vet inte om själva oljesorten i sig spelar någon roll, jag använder acos barnolja (har inte barn, men torr hy), men kan tänka mej att vanlig hederlig matolja funkar precis lika bra.
    Guten luck! :)

• Anonym (klantar)

Rapport från köket redan: "Det verkar fungera med matolja"!" säger hon. Hoppas nu bara matoljan går bort så JAG också kan ha nytta av vaxningen Skrattande

• Anonym (klantar)

Matoljan gjorde susen!! Så nu kunde vi raka bort det sista och kvällen är räddad Tungan ute

• Anonym
    Anonym (klantar) skrev 2010-06-12 18:57:35 följande:
    Tack för tipset!

Killen som skriver här just nu och jag har redan skickat tjejen ut i skafferiet för att leta Glad Återkommer med resultat....
    - Hjälp till o putsa!!
Svar på tråden Dagens tabbe: har vaxat muffen på egen hand....