• Petrah

Legoland Danmark.

Nån som kan ge mig lite tips på Legoland   jag vill bla veta hur många dagar man behöver vara där? vi har 2 pojkar och är 2 vuxna som tänkte åka runt v.25-26. vilka resor dit är billigast? vilken väg är smidigast Varberg Grenå eller Fredrikshamn? Hur mycket gå dt åt i russelpengar? vilket hotell eller annat boende är närmast som inte är svindyrt? Jag tar emot alla tips jag kan få
    Finns dt paketpris för både Legoland och Lalandia? Nån som vart där?

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Legoland Danmark.
  • Petrah

är allt på Legoland gratis när man väl kommer in? nån som åkt med Sembo bussresor?

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

tjitt va dyrt dt är att åka till Legoland, skulle boka med SEMBO som har skaffat bussresor härifrån där vi bor, vi gick in o bokade för oss 4 för 3880 kr jättebilligt tyckte vi   Sen när jag ringde för att kolla lite annat så sa hon att det var bara för bussresan   dt stog inte på nätet och dt gick inte välja till nått annat heller. Men dt slutade på en summa för 12000 kr för 2 nätter   Konstigt att de tappat folk då!!

vill gärna ha förslag på hur man kan få billigare resa till Legoland????? 

Är dt billigare att åka själv med bilen ner tro?? Sova i bilen tom kanske?? är man säker på nån parkeringsplats i närheten av Legoland???

Wild, Raw and Beautiful
  • Lallamen

Legoland är dyrt men kul Fördelen är att när man väl är inne är alla attraktioner gratis förutom om man vill ta körkort för det kostar någon hundring (för barn 7-12 år). Maten är inite billig så det är smart att ta med lite picknick eller åtminstone dricka och snacks.

Jag tror helt klart att det är billigast att bila ner själv. Parkering är inget problem - de var stora och räcker gott och väl. Kostar 50 DKK för en dag har jag för mig.

ICA har erbjudande om du har kort
    http://www.stenaline.se/icalegoland och uppge LEGOICA som rabattkod. Ser ut att hamna på runt 6000 kr med boende på scandic, båt över och inträde.
    Tror även COOP har erbjudande men är inte säker.

Vi har valt att boka själva på Scandic (med 4 barn så gäller ändå aldrig några specialerbjudnaden *s*) och åker imorgon. Vi har samlat på oss en del gratisbiljetter - finns bland annat om man köper Billy-pizza i storpack - och sedan så nu under juni så betalar man bara 99 DKK för andra dagen om man går två dagar i rad. Du får kika runt om du kan komma ner lägre på så sätt, det kan ju hända.

Vi var där för tre år sedan då våra var 7, 5½, 3½ och 2 och till och med 2-åringen tyckte det var superkul. 
    Lycka till med prisjakten

• Lallamen

Gratisbiljetter och 99 DKK är alltså till Legoland. Såg att det gick att tolka som om det gällde Scandic - sorry

• gottegrisen1978

Funderar också på att åka till Legoland. Fick två st gratis inträdelsebiljetter förra veckan och vi har lovat att åka nästa år men funderar på att överraska barnen med en resa dit i år... Vi kollar flera olika alternativ. Har du kikat på DFT-travel? Där finns boende tills ok priser.

• Lallamen

Jag kollade för skojs skull på närmaste Scandic och då kan ni bo två nätter för drygt 3200 kr och får ni tag på två gratisbiljetter blir entrén bara runt 1200 för två dagar.
    Båten över tror jag brukar kosta runt 500 kr. 
    Som sagt, det behöver definitivt inte kosta några 12.000... 

• gottegrisen1978

Vi har hittat boende men ej bokat för ca 2000 kr (2 nätter). Båten gick på varberg-grenå ca 1700 kr tor sen tillkommer mat samt inträde för oss vuxna mm så runt 5-6 000 hamnar nog vi iaf...

• Petrah

åker man över nån bro när man ska till Legoland? alltså nån bro som kostar pengar över??

Wild, Raw and Beautiful
  • Toker

Tjena!

Vi var på Legoland för två veckor sen. Bilade ner tog färjan göteborg fredrikshamn,  bodde på Lalandia. Bokat genom SEMBO. Kostade färja samt boende hmm tror det var 7000 totalt... men är inte helt hundra men tror det var nåt sånt. Sen tillkommer ju bensinen för bilen förstås Vi hade väl i runda slängar 80 mil enkel resa så det blir ju en del cash på bensin..

Men jag vet också att det är dyrare när man reser under högsäsong vilket vecka 25 och 26 säkerligen är. Finns ju en hel del boende runtikring men då får man kanske bo nån mil utanför men det gör ju inget. Bara att söka på internet ju.

Hur menar du med bro? I själva Danmark är det ingen bro... men du kanske menar den från Sverige Danmark... då kostar det väl att åka över tror jag. Har inte så bra koll

Vi tyckte iallafall det var toppen att åka och hade jättekul! (två vuxna och två barn)

• Toker

Jo glömde. Vi bodde där i fyra nätter så vi hade tre heldagar. Det räckte med två dagar på själva Legoland för oss. Då kunde man ta det lugnt och behövde ju inte stressa igenom eller så.

• Petrah

stora bältbron heter den  tror jag?? jag menar om dt blir billigare om man åker själv med bil och båt?

Wild, Raw and Beautiful
  • gottegrisen1978

Vi ska boka nu i veckan och har hittat ett hotell som ligger ngr mil från Legoland. I det paketet ingår det 2 nätter samt stor frukostbuffé + 2 dagar entré till Legoland för 2 vuxna och 2 barn. För det får vi betala ca 3645 :-
    Färja tillkommer (varberg-Grenå) med ca 800:-. Hemresan åker vi broarna.

• evaoregon
    Petrah skrev 2010-06-19 00:02:44 följande:
    stora bältbron heter den  tror jag?? jag menar om dt blir billigare om man åker själv med bil och båt?
    Du menar om du åker ifrån Skåne över till Själland och sedan tar Stora bältbron över till Jylland istället för båten till Frederikshavn på Jylland? 

Du får jämföra.  Mellan Skåne och Själland kan man ju både ta Öresundsbron eller båten mellan Helsingborg och Helsingör.  Stor bält information hittar du här

www.storebaelt.dk/
  • evaoregon
    Petrah skrev 2010-06-18 23:49:37 följande:
    åker man över nån bro när man ska till Legoland? alltså nån bro som kostar pengar över??
    Om du åker över Öresundsbron och bron över Stora bält så får du betala för båda broarna och det är ganska dyrt.
  • kamoucha

Hej!
    Jag tänkte boka en paketresa till Legoland , tre övernattningar med 4 barn.
    Kan någon tipsa mig? 

• Dixie

Vi åker till Legoland nästa vecka, har bokat lalandias stugor, tänkte ta en heldag på Legoland och en dag på lalandia, har man br kort går barnen in gratis

• Dixie
    Dixie skrev 2013-06-06 19:10:58 följande:
    Vi åker till Legoland nästa vecka, har bokat lalandias stugor, tänkte ta en heldag på Legoland och en dag på lalandia, har man br kort går barnen in gratis

Gratis på Legoland
  • förvirrande

Broarna har ibland specialpriser på entreen också. Kolla hemsidorna. Maten på Legoland är usel och dyr. Ta matsäck med. Gott om sittplatser runt om i hela parken. 2 dagar behövs om man prova allt, och det vill de flesta barn. Precis när de öppnar brukar det var lång kö för att komma in men väntar man någon timme så är köeran borta och parken har ju öppet till sena kvällen så man hinner åka sig trött ändå. God fornøjelse!

Svar på tråden Legoland Danmark.