• Glass

Barnprogram för 1.5 åringar?

Vad kan vara okej för barn i den åldern. Teletubbies har vi kört lite innan, men de pratar rätt dåligt, så jag vill ha något bättre.

Kom ni inte in och skriv floskler som att barn inte ska kolla på tv elelr att man ska leka med dem istället eller annat som jag inte frågat om

tttttttttttttttt och tttttt lite extra t:n att använda istället för de som mitt tangentbord tappar bort
  • Svar på tråden Barnprogram för 1.5 åringar?
  • 071001

Pratar inget vidare men Pingu brukar vara poppis bland de små. Fifi och blomsterfröna kanske?

• Saaaraa

Pingu var en storfavorit för vår tjej förut, men de pratar ju inte riktigt där så vi "bytte ut" det.

Nu är hon visserligen 2½ men Musses klubbhus tycker jag är ett riktigt bra program. 

• SilverEmma

Min äldsta älskar Pingu & drömmarnas trädgård.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Lillatroll

Molly mus. Mina barn älskar både filmerna och böckerna. Och jag också faktiskt.

• Glass

bra tips, tack

tttttttttttttttt och tttttt lite extra t:n att använda istället för de som mitt tangentbord tappar bort
  • Birgitta L

Svar till Glass:

Det är bara Teletubbies och Drömmarnas Trädgård som gäller för så små barn.

• Glass
    Birgitta L skrev 2010-06-13 20:38:33 följande:
    Svar till Glass:

Det är bara Teletubbies och Drömmarnas Trädgård som gäller för så små barn.
    varför?
    Teletubbies pratar ju dåligt, min dotter har börjat härma deras sätt att prata och inte som man ska prata, vilket hon kan annars. Elelr ja inte mycket, men du förstår hur jag menar
  • Birgitta L

Sva till Glass:

För att de programmen är de enda som är speciellt utarbetade för att tilltala just små barn. Att din dotter härmar Teletubbies tyder ju också på det, att hon tycker de är roliga och intressanta. Hon får inte sitt språk hämmat av det, utan det är just nu och för att hon njuter av det helt enkelt.

• Glass
    Birgitta L skrev 2010-06-13 20:46:05 följande:
    Sva till Glass:

För att de programmen är de enda som är speciellt utarbetade för att tilltala just små barn. Att din dotter härmar Teletubbies tyder ju också på det, att hon tycker de är roliga och intressanta. Hon får inte sitt språk hämmat av det, utan det är just nu och för att hon njuter av det helt enkelt.
    hm, det är lite lugnande. Hur länge är det ok at  kolla på dem och när kan man gå över till något annat?
  • jhnaabberglund

Svar till Birgitta L:

Jag är 17, nyss fått mitt första barn, och jag som tonårsmamma och det äldsta syskonet i mn familj tkr detdär låter lite konstigt, med "bara" teletubbies och drömmarnas trädgård. Varför ? skulle aldrig hålla mig till bara dom. inget av mina syskon lider för dom kollade på annat än teletubbies. min 1.5 åriga plastbror kollar på alla programmen som går på disneychannel. och jag tkr dom passar honom utmärkt.. tkr det är lite skitsnack att det bara är dom två programmen som skulle vara bra för småbarn.

Svar till Glass:  tror nog din lilla kan se musses hus och dom programmen, jag tkr dom är super bra, till och med jag sitter och kolla på dom, det är ju allt möjligt där, disney channel är också bra för dom har kalle anka, musse pigg, långben m.m.  sen tkr jag du ska låta hon se på det du tkr är bra för henne.

• Birgitta L

Svar till Glass:

Teletubbies kan var roligt upp till 2,5 års ålder. Därefter kan du byta till Drömmarnas Trädgård som är ett helt underbart program. Men kanske lite svårt att kunna hänga med i innan dess så vänta gärna.

• Guerita

När vår son var 1.5 så älskade han Blue's Clues och det är fortfarande en favorit. Men jag vet inte om den går på tv i Sverige men om du kan hitta den på dvd. Macka Packa och Drömmarnas trädgård är en klar annan favorit.

• Mamma till tre kottar
    Glass skrev 2010-06-13 09:23:21 följande:
    Vad kan vara okej för barn i den åldern. Teletubbies har vi kört lite innan, men de pratar rätt dåligt, så jag vill ha något bättre.
    Den lilla mullvaden (underbar tecknad tjeckisk figur)
    Kika på Ika (musik-dvd)

Fast i ärlighetens namn har mina barn vid den åldern varit fullständigt ointresserade av TV - det har kommit senare.

(Teletubbies kollar mina stora barn på ibland, fast de skulle nog inte uppskatta om deras kompisar fick veta det. Vi har teletubies på andra språk och då är de jättebra för man lär sig verkligen vad saker heter eftersom orden upprepas så mycket)
  • Swedish down under

Min dotter (9 man) borjade kolla pa telletubbies och in the night garden nar hon var 6 manader. Hon skrattade och tyckte att det var kul (och fortfarande) men jag och min sambo stod inte ut: sa javla tontigt och fanigt.

Sa vi provade och kope en dvd med "yo gabba gabba". Sa javla bra och kul och coolt! KOP dem (eller ladda ner)! Rekommenderas vekligen (ar dock pa engelska, men sa javla roligt!) 

• Maya85

Min 1.5 åring älskar Pippi Långstrump!
    Hon vill alltid titta på Pippi och hon skrattar och pratar till filmen :)

Hon gillar inte pingu, bamse eller något annat tecknat, det är bara Pippi som gäller för hela slanten..

Idag när hon satt och tittade ryckte hon i sitt hår åt sidorna och sa Pippi hehe..

Svar på tråden Barnprogram för 1.5 åringar?