• Glass

Barnprogram för 1.5 åringar?

Vad kan vara okej för barn i den åldern. Teletubbies har vi kört lite innan, men de pratar rätt dåligt, så jag vill ha något bättre.

Kom ni inte in och skriv floskler som att barn inte ska kolla på tv elelr att man ska leka med dem istället eller annat som jag inte frågat om

tttttttttttttttt och tttttt lite extra t:n att använda istället för de som mitt tangentbord tappar bort
  • Svar på tråden Barnprogram för 1.5 åringar?
  • Glass

bra tips, tack

tttttttttttttttt och tttttt lite extra t:n att använda istället för de som mitt tangentbord tappar bort
  • Glass
    Birgitta L skrev 2010-06-13 20:38:33 följande:
    Svar till Glass:

Det är bara Teletubbies och Drömmarnas Trädgård som gäller för så små barn.
    varför?
    Teletubbies pratar ju dåligt, min dotter har börjat härma deras sätt att prata och inte som man ska prata, vilket hon kan annars. Elelr ja inte mycket, men du förstår hur jag menar
  • Glass
    Birgitta L skrev 2010-06-13 20:46:05 följande:
    Sva till Glass:

För att de programmen är de enda som är speciellt utarbetade för att tilltala just små barn. Att din dotter härmar Teletubbies tyder ju också på det, att hon tycker de är roliga och intressanta. Hon får inte sitt språk hämmat av det, utan det är just nu och för att hon njuter av det helt enkelt.
    hm, det är lite lugnande. Hur länge är det ok at  kolla på dem och när kan man gå över till något annat?
Svar på tråden Barnprogram för 1.5 åringar?