• Jillton

Heder åt alla ensamstående föräldrar!

Jag är så fruktansvärt imponerad över alla som lever ensam med sina barn. Natten mot fredag åkte min sambo bort, för att komma hem igen om en vecka. 1 1/2 trimme efter att han åkt började dottern, nio månader, att kräkas. Inatt var det sonens, snart tre år, tur att insjukna. Det känns som att jag varit vaken två dygn i sträck och jag känner mig som en trasa. Hur klarar man att alltid leva med hela ansvaret? Jag har en otrolig respekt för er.

Jag ville bara skriva för att tala om att jag tycker att ni är otroliga!

• Svar på tråden Heder åt alla ensamstående föräldrar!
  • Latinomum

Thanks:D. Man klara mer än vad man tror. det handlar om att man måste klara det. Ingen annan gör det åt en. Som i natt var sonen vaken från 2- 5 i morse. Vi har båda legat i febr med förklyning han har problem méd sin astma & jag med min:( Men handlar även om vilket stöd man har i sin omgvining. Hade klarat mig sämre utan min mamma. Hon hämtdae honom nu vid 9-tiden Så nu ska jag sova & vila & bara unna mig gott:D

Motgångar föder framgångar!

• Här och nu
    Jillton skrev 2010-06-13 10:34:49 följande:
    Jag är så fruktansvärt imponerad över alla som lever ensam med sina barn. Natten mot fredag åkte min sambo bort, för att komma hem igen om en vecka. 1 1/2 trimme efter att han åkt började dottern, nio månader, att kräkas. Inatt var det sonens, snart tre år, tur att insjukna. Det känns som att jag varit vaken två dygn i sträck och jag känner mig som en trasa. Hur klarar man att alltid leva med hela ansvaret? Jag har en otrolig respekt för er.

Jag ville bara skriva för att tala om att jag tycker att ni är otroliga!
    Tackar för berömmet, men det man måste klara klarar man oftast. Avlastning av släkt o vänner om man kan få det, gör att man kan ägna sig LITE åt sig själv. Och så är en bra förskola/fritids guld värt. Är man sambo el. gift vänjer man sig vid att en kan avlasta.
  • Lotten08

Tackar : ) Håller dock med ovanstående. Det är nog mer tufft för den som är van vid att dela på ansvaret med någon att vara ensam ett par dagar, än för den som alltid varit ensamstående och är van vid det.

• Eisa

Det är inte så tufft att vara ensamstående när man är van.

• Här och nu
    Eisa skrev 2010-06-13 20:47:57 följande:
    Det är inte så tufft att vara ensamstående när man är van.
    Beror ju lite på hur ens barn är osv.
  • Latinomum
    Här och nu skrev 2010-06-13 22:44:32 följande:
    Beror ju lite på hur ens barn är osv.
    Håller med dig. Jag har oturen att ha ett barn som inte gillar att sova efter kl 12 på kvällen. han är gärna uppe mellan 2-5 på natten/morgonen- detta är jobbigt. Han har varit såhära sedan han föddes.

Tidig i utvecklingen med- Började krypa tidigt med då full rulle hela dagarna. Nu håller han på att går unt alla möbler. Men jag har all stöd från släkt,vänner. jag är tyvärr bortskämd med att få hjälp av mamma . Måndgar, torsdagar. & varje lördag eller fredag får jag lgh för mig själv. Kan vara med vänner gåt eller så. gå på bio.

Men detta gynnar min son ockå. Jag är en fräsch mamma:) som hinner vila upp mig mellan varven.
  • Här och nu
    Latinomum skrev 2010-06-13 22:52:07 följande:
    Håller med dig. Jag har oturen att ha ett barn som inte gillar att sova efter kl 12 på kvällen. han är gärna uppe mellan 2-5 på natten/morgonen- detta är jobbigt. Han har varit såhära sedan han föddes.

Tidig i utvecklingen med- Började krypa tidigt med då full rulle hela dagarna. Nu håller han på att går unt alla möbler. Men jag har all stöd från släkt,vänner. jag är tyvärr bortskämd med att få hjälp av mamma . Måndgar, torsdagar. & varje lördag eller fredag får jag lgh för mig själv. Kan vara med vänner gåt eller så. gå på bio.

Men detta gynnar min son ockå. Jag är en fräsch mamma:) som hinner vila upp mig mellan varven.
    Fast du, det är inte bra för nån att din son är uppe sådär. Det kan va svårt att bryta. Jag hade sökt hjälp för träning av sovvanor alt. medicin.
  • Latinomum
    Här och nu skrev 2010-06-13 22:56:49 följande:
    Fast du, det är inte bra för nån att din son är uppe sådär. Det kan va svårt att bryta. Jag hade sökt hjälp för träning av sovvanor alt. medicin.
    Jag vet. Jag är med i en stödgrupp på min bvc. har varit med där från star. & nu tycker dom att jag ska söka hjälp. Har pratat med min bvc-ssk men hon tar det inte på allvar. Så psykologen & den andra specallisterna har sagt att jag ska ta upp detta med en annan på bvc. Innan har det varit magen som har stöka. Allergier. 6 nu började klådan igen 6 han fick en allaergi medicin utskrivet. Sover lite bättre & kliar sig inte lika mkt.

Jag själv har gått på medicin föratt kunna sova- Sonens pappa har med sömnproblem. kan det vara är grund för sonen??
  • Här och nu
    Latinomum skrev 2010-06-13 23:01:09 följande:
    Jag vet. Jag är med i en stödgrupp på min bvc. har varit med där från star. & nu tycker dom att jag ska söka hjälp. Har pratat med min bvc-ssk men hon tar det inte på allvar. Så psykologen & den andra specallisterna har sagt att jag ska ta upp detta med en annan på bvc. Innan har det varit magen som har stöka. Allergier. 6 nu började klådan igen 6 han fick en allaergi medicin utskrivet. Sover lite bättre & kliar sig inte lika mkt.

Jag själv har gått på medicin föratt kunna sova- Sonens pappa har med sömnproblem. kan det vara är grund för sonen??
    Det mesta kan va ärftligt, så visst kan sömnen va det. Bra att du söker vidare hjälp.Det kan höjas så många pekpinnar mot sömnmedel för barn, men de som håller i pinnarna har inte dessa barn. Ditt BVC borde skämmas. Mitt BVC tog mig inte heller på allvar ang. min son. Till sist fick han diagnos autism.
  • Latinomum
    Här och nu skrev 2010-06-13 23:06:20 följande:
    Det mesta kan va ärftligt, så visst kan sömnen va det. Bra att du söker vidare hjälp.Det kan höjas så många pekpinnar mot sömnmedel för barn, men de som håller i pinnarna har inte dessa barn. Ditt BVC borde skämmas. Mitt BVC tog mig inte heller på allvar ang. min son. Till sist fick han diagnos autism.
    inte bra med familje liv. sitter uppe alldels förlänge. brukar lägga vid 9.
     Autism. Jag har jobbat som habliteringsassisten på ett avlastnings hem för barn & ungdomar från 5-19år. Trivdes som fisken ivattnet. Älskar dessa barn både med & utan utbrott egenheter,...

Detta låter säkert skitdumt. Men börjar undra om sonen har typ DAMP. Väldigt stora slutsater jag vet. Men jag känner igen det. Men han bara kanske har svårt med sömnen. Jag skulle säga att jag stämmer in i den mallen ganska ofta. Har aldrig blivit granskad men fåt diverse mediciner föratt jag aldrig kan slappna av. full fart i mig hela tiden. samtidigt som jag vara still & vila.

Nej men kanske hårda ord?. men ska kolla upp detta för jag kommer inte orka i längden. Alla har sgat att han kommer nsart sova. men han är 8månader nu. Det blir inte bättre. Tvärtom. han är vaken längre & längre. Han somnade nu kl 22. burkar somna 20.00.

Sedan efter 12 börjar han snurra & ha sig. Jag har honom oftast i min säng då jag inte orka plocka upp honom en massa ggr. har testat allt i världen. Skulle aldrig låta honom ligga & skrika i timmar dag efter dag som en gav förslag på. Annas metod. enligt hennes bok. nevr in my lif säger jag. Jag har fått gråtya mkt innan jag fick komma till sverige. Aldrig ett litet barn ska gråta när det inte behövs
Svar på tråden Heder åt alla ensamstående föräldrar!