• Frannyfine

Någon som varit på Eriksöre på Öland?

Någon hundägare som varit på Ölands camping eriksöre och kan dela med sig av åsikter gällande service, kvalité på stranden etc?
     Vi ska åka dit på vår semester med våra barn och hundar för att det "verkar" bra men man vet ju aldrig om man köper grisen i säcken....

Den som väntar på något gott...
  • Svar på tråden Någon som varit på Eriksöre på Öland?
  • tamate

förr hade vi hundutställning varje år på öland (är inte aktiv i klubben längre så jag vet inte om dom fortfarande har det) och då bodde vi alltid på eriksöre. en mkt bra camping och trevlig att ha hund på. det finna en liten brygga där jag fiskade varje år och fick alltid napp.

• Frannyfine

Det låter ju bra! Du råkar inte ha några bilder från tex hur stranden ser ut för att kunan dela med dig elle? Jag har googlat som en dåre men det är så svårt att få en uppfattning om avstånd och hur det ser ut. Vi har ju Leonberger 2 st så vi har ju inga stoppa-i-cykel-korgen hundar så det är bra att kunan planera liet

• tamate
    Frannyfine skrev 2010-06-13 11:26:22 följande:
    Det låter ju bra! Du råkar inte ha några bilder från tex hur stranden ser ut för att kunan dela med dig elle? Jag har googlat som en dåre men det är så svårt att få en uppfattning om avstånd och hur det ser ut. Vi har ju Leonberger 2 st så vi har ju inga stoppa-i-cykel-korgen hundar så det är bra att kunan planera liet
    vi hade newfoundland så det var samma sak där =) nej tyvärr så har jag inte, det var före digitalkameransdagar jag var där sist så jag kan inte garantera att det ser likadant ut där fortfarande. men skulle ni inte trivas när ni komemr dit så finns det ju fler campingar på öland som tar flk med hund. finns å du både kan ha stuga och husvagn. vet en uppe vid långe jan och så en som är en bit efter eriksöre camping. alla 3 tycker jag varit helt ok faktiskt. det vart bara att eriksöre blev en favorit.
    den efter eriksöre är nog mysigare när man har barn för där var en stor lekplats. ska se om jag hittar vad den heter måste ringa mor och fråga vad dom olika heter för jag minns bara namnet på eriksöre. 
  • buffybus

nu var det längesen vi var där men tror inte du kommer ångra dig om du åker dit.. vi var där flera år i rad... kommer åka dit igen nu med min egen familj o hund!! 

André -08 & Emma -09
  • Frannyfine

Åh jag hoppas det. Nu är det bokat och klart iallafall. Ska bli roligt! Men jag hoppas dom har en lekplats dom också för det har dom enligt nätet

• MikaTela88

Jag har varit på eriksöre 2 somrar i rad, sista gången för förrförra sommaren och då med hund.

Mycket trevligt ställe där dom tänker på så väl oss hundägare som folk som faktiskt är hundrädda.

Finns en agilitybana och en rasthage och dessutom ett par gångstråk.
    Stranden är det visst hundförbud på men har för mig det ska finnas en hundstrand också (minns inte exakt).
    Men jag kan verkligen rekommendera den  campingen, jättetrevlig camping!!

Svar på tråden Någon som varit på Eriksöre på Öland?