• KRSn

Ni med små toaletter, vart står skötbordet?

Vi har två små toaletter/badrum. Ett på entreplan och ett på övervåningen.
    Bebisens rum kommer vara på övervåningen, och vårat är redan där.

Men vart gör ni av skötbordet?
    Vi får inte plats med det på någon utav toaletterna om man ska kunna röra sig där inne.
    Kan man ha det på barnets rum? Och även soptunnan med bajsblöjor där?
    Oftast vill man väl ha tillgång till vatten? :S

• Svar på tråden Ni med små toaletter, vart står skötbordet?
  • che

Skötbordet står i mitt sovrum så länge hon sover där. Skönt att ha det nära så man slipper "ränna omkring" en massa på nätterna när man ska byta blöja. När hon flyttar till spjälsängen i eget rum, flyttar skötbordet med dit. Har soppåse m blöjor där utan problem. Kan ju slänga en icke full om mkt illaluktande  ;) ... men så är hon bara 4 veckor så bajset luktar inte värre än lite sur välling ännu och det är inget jag lider över ...

Avsaknaden av vatten i sovrummet löser jag med en skål vatten och tvättlappar. Man kan också ha blöta tvättlappar i en plastpåse. Lite kallt kanske, men vanliga våtservetter är nog minst lika kalla att torka med de med :)

Så gör jag :)

• vitvåonågratill

Vi har vägghängt skötbord, tar ingen onödig golvyta utan man kan sätta det ovanför toaletten om man vill eller om det finns en annan ledig vägg i badrummet.

• Ema86

har haft mitt i hallen utanför vårt sovrum på övervåningen. nu när dottern får eget rum så får det stå därinne.
    (man byter rätt ofta i soffan nere oxå.....)

• Gaytjej

Vi har en skötplats på varje plan. En i badrummet förvisso - men då vi inte når kranen så har vi en skål med vatten som hänger på sidan av skötbordet och som vi doppar Lillgårdens (rekommenderas!) tvättlappar i. Till detta har vi en "luktfri" blöjsoptunna som vi köpt på Gekås. Skötbordet är förresten IKEAs billigaste "Snigel" - jag tycker det är snyggt och stilrent och det kan pimpas för att matcha rummet det står i.

Där uppe så har vi en skötmadrass på golvet och våtservetter istället för tvättlappar + vatten. Använda blöjor och våtservetter slänger vi i hundbajspåse. Skötmadrassen kan petas in under en byår när den inte används.

Det viktiga som vi har upptäckt är i alla fall att närheten till vatten inte är ett måste, men däremot närhet till lillkillens alla kläder. Vi har därför en byrå som står brevid vårt skötbord i badrummet. 

• VildVittra

Har ett badrum med badkar..men det finns ingen yta till skötbord så vi köpte ett skötbord man sätter PÅ badkaret, men det har visat sig att vi byter mest i dubbelsängen med ett libero skötunderlägg under henne utom när vår dotter har bajsat då går vi till badrummet för bättre ljus och rinnande vatten. Blöjhinken står i badrummet och byts ungefär varannan dag.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Elsans

I förra lägenheten hade vi ett pyttelitet badrum så vi hade skötbordet i sovrummet. Hade ett snigel-skötbord från IKEA som vi målat svart och så hade vi en blöjhink som vi fick av Babyland när vi köpte vagnen, jättebra och luktfritt. Vi använde blöta tvättservetter.

• mama90j

Vi bor i lägenhet med ett litet badrum, Vårt skötbord står i barnrummet, det gör även blöjhinken vi har med refill. Det funkar jättebra!

• Mirakel händer

Vi har 2 små toaletter. Vi bor i hus.

En toa & dusch på övre planet där vi har kök, sonens sovrum, vardagsrum + stor hall. .I hallen kommer vi ha ett väggskötbord för att kunna klä dottern när vi ska ut mm och kissblöjor.

I källaren har vi vårat sovrum, hobbyrum, pannrum, toa & dusch i anslutning till tvättstugan där vi kommer ha en skötbädd på tvättbänken, där det finns rinnande vatten.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09 - Planerat KS 2010-06-29♥
  • Alexi

vi har skötbordet och byrån med dotterns kläder i hennes sovrum, valde så även om vi kanske hade kunnat klämma in ett skötbord ovanpå badkaret eller något. Mysigt att vara i dotterns rum från början även om hon sov hos oss första halvåret. Blöjorna luktar ju inte så mycket innan de börjar äta mat och sen kör vi med blöjhink (den man får gratis på Babyproffsen) till de illaluktande blöjorna och vanlig sophink till övriga. Vi har också alltid knutit in bajsblöjor i en hundbajspåse så har det funkat utan problem med lukten.

Vi har antingen kört med burk med vatten vid skötbordet eller våtservetter.

• finelinan

Vårt badrum är litet, men mest pga att vi har tvättmaskinen där. Därför har vi ett vägghängt BRIO -skötbord i vit metall som hänger ovanför tvättmaskinen. Jättepraktiskt tycker vi. Och skönt att kunna fälla upp det och slippa se alla saker i det. =)

Svar på tråden Ni med små toaletter, vart står skötbordet?