Inlägg från: Gravidgrodan |Visa alla inlägg
  • Gravidgrodan

    Hur fick ni era tvillingar synkade?

    Hej! Jag har två tvillingtjejer som blir en månad nu kommande vecka. Helammar båda två och med maten så synkar de allt som oftast bra. Brukar också väcka den andra tjejen om ena har ätit för att mata båda samma tid. Men oftast brukar de vakna samtidigt för att äta och äter med ca 2-3-timmars mellanrum. Men hur ska jag få dem synkade i övrigt? Så som det är nu så går de verkligen om varandra. Den ena är morgonpigg och den andra kvällspigg och just nu vill båda bli burna hela sin vakna tid. Detta går ju inte eftersom vi även har en två-åring att ta hand om. Ofta leder det då till att det blir gråt och skrik och när äntligen den tjejen som är olycklig är lugn så har den andra hunnit vakna eller blir arg och ledsen och så kan det hålla på i timmar. Det har hittills gått bra att lägga dem i vagnen och gå ut med dem så har de somnat men inte längre. Igår kväll var jag ut på långpromenad för att få den kvällspigga tjejen att somna. Den andra sov sött medans hon bara låg och kikade lika pigg när vi kom hem som när vi gick :( Så min fråga är "Hur har ni andra gjort som känner igen er??" Alla tips välkomnas! Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur fick ni era tvillingar synkade?
  • Gravidgrodan

    Hur lång tid tog det innan de blev synkade? Nu förstår jag ju att de bara är knappa månaden gamla så det är kanske lite väl att hoppas att de skulle bli synkade så tidigt. I vilken ålder blev dina synkade?

  • Gravidgrodan

    Tack snälla alla för era svar! Det låter ju som att jag gör så gott jag kan för tillfället. Tycker att de synkar rätt bra vad gäller maten och jag väcker ju oftast den andra för att äta om hon inte vaknat av sig själv. Men annars kanske det bara är att gilla läget och följa med i deras svängar, trots att det skulle vara skönt om de inte störde varandra så mkt.

Svar på tråden Hur fick ni era tvillingar synkade?