• Äldre 13 Jun 19:46
    1900 visningar
    1 svar
    1
    1900

    Nästäppa enbart på kvällarna

    Hej,


    i ca 2 månader har jag blivit täppt i näsan - men bara på kvällarna! De går inte över om jag inte tar nässpray. Jag brukar ta bara ett halvt sprut i varje näsborre, det känns snällare så (men det kanske det inte är?). Frågan är ju varför jag blir täppt. Det är ju som sagt bara på kvällarna. Jag kan även vakna tidigt på morgonen, när nässprayen slutat värka, av att jag inte kan andas. Eller så andas jag genom näsan ändå, i sömnen, och vaknar med en hemsk värk i bihålorna.

    Har du någon förklaring på varför det blir såhär...?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-13 23:05
    Förresten. Det spelar ingen roll om jag sitter, står eller ligger, är ute eller inne, om det är varmt eller kallt, sol eller regn..
  • Svar på tråden Nästäppa enbart på kvällarna
  • Farmac­euten
    Äldre 18 Aug 15:31
    #1

    Hej,
    sommaren är över och kanske du har fått svar på annat sätt, men en nästäppa kan ha många möjliga orsaker både förkylning, allergier och överkänsligheter eller förändringar i näsan, om du använde förkylningsspray är det inte bra mer än 10 dagar. Det är väl inte troligt att det handlar om förkylning, då finns det andra nässprayer man kan använda, men bra om man kan lista ut vad du reagerar på, pollen eller kvalster som finns i sängkläder. Hoppas du har gått vidare med problemet.

    Hälsningar Farmaceuten

Svar på tråden Nästäppa enbart på kvällarna