Tips: Släta ben varje dag, särskilt för er som rakar
Jag läste en annan tråd om hårborttagning och har ett tips. För en massa år sedan köpte jag sandpapper som är till för att ta bort hår med. Jag använde det mycket men det blev såklart utnött och sedan har jag inte hittat det igen.
Förra sommaren hittade jag det på Åhlens. Man fick 3 st papper för 45:- tror jag. Jag har nött ut ett av dem, jag använde det hela förra sommaren och lite under vintern.
Jag använder det bara på benen. Om jag har mycket hår så rakar jag först och använder pappret efteråt. Om jag har kort utväxt tar jag pappret direkt.
Fördelen är att man slipper hård stubb eftersom pappret slipar bort håren istället för att skära tvärt. Dessutom har jag knöliga knän och jag har råkat skära mig en massa gånger med rakhyveln, det slipper jag också med pappret. Nackdelen är att det tar lite längre tid än att raka och att man blir lite torr. Å andra sidan blir man torr av att raka också.
Jag tycker att det är en suverän metod och dessutom billig men jag vet ingen annan som använder den, därför vill jag tipsa om den.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-13 23:18
Någon skrev att sandpappren även finns på Kicks och de finns säkert också på H&M och alla andra butiker med parfymavdelningar. Kolla hyllan med hårborttagningsmedel och liknande.