NAN eller Semper??
Jag kommer inte att amma mitt barn när han nu behagar titta ut.
Har läst på lite olika trådar här och det verkar som om de flesta tycker att NAN är ett bättre alternativ än Semper. Varför? Erfarenheter??
Jag kommer inte att amma mitt barn när han nu behagar titta ut.
Har läst på lite olika trådar här och det verkar som om de flesta tycker att NAN är ett bättre alternativ än Semper. Varför? Erfarenheter??
Vet inte varför, men jag ville inte köpa NAN när vi stod i affären och valde. Ska kolla med BB vad de serverar där, funkar det så är det ju egentligen bara att köra vidare på det.
Vet inte varför, men jag ville inte köpa NAN när vi stod i affären och valde. Ska kolla med BB vad de serverar där, funkar det så är det ju egentligen bara att köra vidare på det.min är flaskbarn
och vi har nästan bara kört NAN 1 o 2, men också Semper. enda grejen jag tycker är (då min lilla inte reagerar dåligt på någon av dom) är att jag tycker semper är mycket svårare att blanda, det klumpar sig o bättre om man vispar ner pulvret med visp. sen är min lilla konstig med att inte vilja ha varm (ättemp) ersättning. hon vill enbart ha rumstemperatur. asknepigt.
Jag har inte läst tråden men av egen erfarenhet så tycker jag att NAN är bättre. Körde Semper i början med första barnet och tyckte att kräkset luktade riktigt illa, riktigt sur spya. Blää! Provade NAN en gång och då var det som att kräkset inte luktade något alls. Eller visst luktar det men inte alls lika mycket.
Med nr 2 blev det NAN på engång men hon är lite hård i magen så jag kör något mål Semper Bifidus oxå. Fungerar bra.
Jag har alltid kollat efter hur mkt mjölksocker som finns.
Nestle har minst, och tyvärr så har dom inte från nyfödd..
Men kan genast rekomedera semperdroppar (apoteket)
Är mycket bättre än minifom mot kolik,
nan tyckte ja var bäst till dottern.hon fick så svårt att bajsa med semper!
Här använde de Nan på Neonatal och semper på BB. Vi har provat alla varianter sista månaden tror jag och vår lilla gillar Nan bäst. Hipp är svår att skaka ut klumparna, och semper gillade hon inte lika bra...
Det är ju Nestle som tillverkar NAN... hihi så NAN1 är för nyfödd. ;)
Använde NAN till min son då de använde sig av det på BB. Provade Semper efter ett tag men han verkade inte lika förtjust i det.. Jag smakade själv för att se om dt va några skillnader och jag tyckte NAN faktiskt smakade bättre än Semper ;) Säkert inga direkta skillnader mellan dom, men smaken va godare på NAN.