nycsthlm skrev 2010-06-16 19:47:34 följande:
Jag håller med! Mitt inlägg om mjölinköp var bara en hint att smaken är som baken! Även om jag så kunde ekonomiskt (vilket inte är en möjlighet nu) skulle jag aldrig vela bo i hus! Som sagt, jag är uppvuxen i stan och har bott hela liv i storstäder och lägenhet. För mig är det viktigt att kunna ha närhet till affärer och uteliv, och då menar jag inte en bilresa till Statoil utan typ en 7-eleven i samma hus. Jag förstår likväl att det finns massor av männsikor som föredrar och mår bäst i hus! Som uppvuxen i lägenhet i innerstan (Sthlm) har jag också bara lyckliga minnen. Vi hade innergård där man blev utsläppt från 5 årsålder och vid middag ropade mamma in en, precis som ungar som bor i hus! Hela somrarna spenderade familjen i vårt hus på landet (sjö jättetomt etc), men jag föredrog ändå stan och lägenheten. Men som ngn sa innan, om du vet med dig att du kommer att vantrivas kanske du bör kolla efter ett radhus. Eller kanske en lägenhet på bottenvåning med uteplats. De är ju ett alternativ.
Ja, det är klart att det är olika hur man trivs. Men bor man i hus/radhus med en egen liten tomt så kan man ju släppa ut barnen när de är ett år! Stor skillnad på barnen i sthlm som måste sitta inne o glo ända tills de är 5. Ja, om mamman inte följer med ut förstås, men annars kan man ju passa på att laga mat eller annat som måste göras när barnen är ute o leker.
Jag letar vidare....