• Modgun

Spec Förlossningen på östra sjukhuset gbg

Hej.

Jag kommer att föda på spec fl om några veckor.
    Är det några andra som har fött eller ska föda där? Hur upplevde ni det?
    (Är alltid trevligt att höra vad andra människor har för erfarenheter) =)

Jag födde min dotter där och jag måste säga att personalen var UNDERBAR, både på förlossningen och på bb.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-21 20:46
    De som har fött på spec (oavsett om det är på östra eller på någon annan special förlossning i landet) så får ni gärna dela med er av era förlossningsberättelser. Om ni vill givetvis.

Då börjar jag =)

• Svar på tråden Spec Förlossningen på östra sjukhuset gbg
  • MatildaAn

*puff* skulle också vilja veta detta... Och hur funkar det, har de sovsalar, får mannan/sambon sova över?

Hälsningar, Matilda

• Modgun
    MatildaAn skrev 2010-06-20 09:14:06 följande:
    *puff* skulle också vilja veta detta... Och hur funkar det, har de sovsalar, får mannan/sambon sova över?

Hälsningar, Matilda
    Om man får ett enkelrum så får mannen stanna lika länge som du stannar. men får man ett dubbelrum så får han det inte.
  • ugly betty

Hej!

Jag ska också föda där i september. Har fått en försmak av det iofs iom att jag låg inne där 3 nätter i vecka 14 redan. Kändes lite underligt att vara så tidig i graviditeten och ligga på en förlossningsavdelning, men men..

Går ni på spec. mödravården på Östra med?

• MatildaAn
    Modgun skrev 2010-06-20 10:30:40 följande:
    Om man får ett enkelrum så får mannen stanna lika länge som du stannar. men får man ett dubbelrum så får han det inte.
    Åh jag är så orolig över att behöva vara själv. jag är relativt ung, 22år och känner att jag verkligen behöver min sambo. Kan man påtala detta på något vis? I förlossningsbrevet?

Hur funkar det, min Bm har sagt att jag ska föda på spec. östra (varför vet jag inte, kanske för jag är överviktig?) Iaf, min fråga och tanke är...tänk om när det gäller, dagen när jag ska föda så finns det inte plats på förlossningen? vad sören gör man då?!
  • MatildaAn
    ugly betty skrev 2010-06-20 10:33:35 följande:
    Hej!

Jag ska också föda där i september. Har fått en försmak av det iofs iom att jag låg inne där 3 nätter i vecka 14 redan. Kändes lite underligt att vara så tidig i graviditeten och ligga på en förlossningsavdelning, men men..

Går ni på spec. mödravården på Östra med?
    Usch då! det var tråkigt att höra. Hoppas allt är bra med er nu!

Nej jag går hos barnmorskegruppen, de är suveräna ;)
  • ugly betty

Hej!

Ja nu rullar det på, jag går på kontroller 2 ggr/ veckan på Spec. så jag känner mig trygg..

Hade tänkt gå hos BMG med, det är nära jobbet och flera vänner har pratat så gott om dem! Men nu blev det inte så och de är underbara ¨på Östra  Mvc!

Får man fråga varför ni ska föda på specialförlossningen?

• SweetLilly

hejhej! jag vill gärna också veta lite mer då jag ska  snittas i slutet på juli! Har MS och hamnar ju då troligen på spec-förlossningen enligt min BM..

Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • MatildaAn
    ugly betty skrev 2010-06-20 14:15:39 följande:
    Hej!

Ja nu rullar det på, jag går på kontroller 2 ggr/ veckan på Spec. så jag känner mig trygg..

Hade tänkt gå hos BMG med, det är nära jobbet och flera vänner har pratat så gott om dem! Men nu blev det inte så och de är underbara ¨på Östra  Mvc!

Får man fråga varför ni ska föda på specialförlossningen?
    Okej...ärligt så vet jag inte varför jag hamnade, eller ska hamna på spec. kanske är för jag är överviktig? eller? Jag vet faktiskt inte.
  • ugly betty
    MatildaAn skrev 2010-06-20 14:51:03 följande:
    Okej...ärligt så vet jag inte varför jag hamnade, eller ska hamna på spec. kanske är för jag är överviktig? eller? Jag vet faktiskt inte.
    Jaha ok, men du har fått hänvisning dit i alla fall..
    Det bästa är väl att man är garanterad sin plats när man kommer in, de kan ju inte gärna skicka vidare en till annat sjukhus pga platsbrist, det känns tryggt!
  • MatildaAn
    ugly betty skrev 2010-06-20 14:59:32 följande:
    Jaha ok, men du har fått hänvisning dit i alla fall..
    Det bästa är väl att man är garanterad sin plats när man kommer in, de kan ju inte gärna skicka vidare en till annat sjukhus pga platsbrist, det känns tryggt!
    Är det verkligen så?! GUD vad skönt att höra! Nu lättade du mitt hjärta en gnutta :)
    Men det känns underligt, för jag är inte så överviktig...men hon sa att vi skulle dit.
    Men har östra papper på det då? eller ska jag ringa dit redan nu och ja...jag vet inte hur det funkar?
Svar på tråden Spec Förlossningen på östra sjukhuset gbg