• Orion87

när började du känna hunger?

när började du känna hunger i din graviditet?

• Svar på tråden när började du känna hunger?
  • cherrypie

hungirg är man som vanligt:P Men sugen är man väl mer:Phaha

• merenwen

Jag har ännu inte känt mig mer hungrig än annars. Äter som vanligt. Är i v.22.

• Orion87

jag kanske har uppfattat allt fel men är det inte så att ju större barnet blir ju mer "tar" barnet av maten man stoppat i sig och det är därför man blir hungrig? speciellt mot slutet.

• Rollindynamite

Jag har nog börjat känna av hungern mer nu senare. E i v.31 nu. Blir hungrigare oftare än tidigare om jag äter en normal stor portion, men nu har jag fått en viss förmåga till o vräka i mig mat så jag håller mig ganska bra haha

• Akleja

Jag var väldigt hungrig i början av graviditeten. Ca från v 6 till 15. Då kunde jag bli vrålhungrig bara 1-1,5 timme efter ern rejäl måltid. Mådde illa den perioden också men bara om jag var hungrig så det blev en hel del ätande. Efter det har jag varit ganska normalt hungrig och äter ungefär lika mycket som innan graviditeten. Nu är jag i v 35.

• Rollindynamite

Jag hade nog ett sug i magen efter mat ganska ofta i början av graviditeten om jag tänker tillbaka. Men jag åt inte så jätte stora mängde då pg a mitt illamående. Men nu e det så här att om jag inte äter direkt när jag känner mig lite lite hungrig å blir jag jätte hungrig och yr o mår dåligt :s

• Stoffe76

Det känns som om jag har varit extra hungrig sedan starten, men det kanske är sedan v. 6 ungefär. Är fortfarande vrålhungrig vissa dagar och är nu i v. 16.

Jag blir "julbordsmätt" av nästan varje måltid och sedan kan jag bli hungrig efter 30-45 minuter. Skitjobbigt! Jag kommer bli så tjock!

• bakeacake

Jag är hungrig konstant, magen kurrar heeela tiden.. är i v6+2..

och så är jag inte annars..

• Mary Jo

Jag fattade att jag var gravid för att jag helt plötsligt var extra hungrig och började äta frukost,vilket jag aldrig gjort. ganska fort behövde jag en extra frukt om dagen kanske och i slutet några extra frukter samt ett extra mellanmål:)

• Konvaljen

Först nu. Är i vecka 31 och kan äta hur mycket som helst känns det som. Är inte sugen på godis eller liknande utan på mat.
    Äter mycket yoghurt, smoothies och frukt men även en hel del mackor (tyvärr)

• uddevallatjej1

Jag har böörjat äta som en idiot denna vecka ( 13 )

• RMM

Nu med bara 9 dagar kvar till BF är jag hungrig hela tiden. Äter frukost, mellis, lunch, mellis, middag samt kvällsfika utan att gå upp mer i vikt. Så nog kräver graviditeten lite energi.

• pernilla02

Jag är bara i vecka 9, men är helt slav under mitt illamående och hunger. Är ganska liten från början 53 kg och väntar tvillingar. Mår konstant illa, men försöker ändå äta var 3:e timma, annars mår jag än mer illa. Är inte sugen på något förutom glass och fil och spagetti med ketschup, ser dock till att äta normal mat. Som tur och väl har jag en suverän man som lagar all mat, eftersom jag mår illa bara jag tänker på råvarorna.

Har redan gått upp ca 1-2 kg, och är lite skraj för hur mycket jag kommer öka.

• Mimmi P

Förra gången var jag extra hungrig under typ en vecka precis i början, sen hade jag usel aptit fram till v 20, sen var den nog hyfsat normal. Dock bar jag barnet väldigt högt och hade svårt att äta. Fikade ganska mycket på slutet men det var inte så mycket pga vare sig hunger eller sug utan för att jag var uttråkad efter 3 månaders sjukskrivning och stillasittande.

Nu har jag egentligen inte känt nån extra hunger (är i v 36 nu) men massor med sug hela tiden tyvärr.

Det är ju inte speciellt mycket extra energi man behöver, första trimestern är det väl typ motsvarande ett äpple extra och på slutet, ett äpple, en macka och ett glas mjölk. Jag läste nånstans att det går åt mer extra energi när man ammar än det gör när man är gravid. 

Svar på tråden när började du känna hunger?