• Anonym (Nedstämd)

    Någon som gjort en abort mot sin vilja?

    Är det någon som har gjort en baort mot sin vilja bara för att partnern inte vill ha fler barn eller har ni på något sätt lyckats övetala honom till att vilja ha barnet?

  • Svar på tråden Någon som gjort en abort mot sin vilja?
  • Anonym

    INGEN skulle kunna tvinga mig till en abort, då blir jag hellre ensamstående.....

  • Anonym (Nedstämd)

    Till saken hör den att vi redan har tre barn varav den minsta är ett halvår och han tycker att det räcker där men så blev jag gravid trots att jag gick på Cerazette och nu känns bara allting så jobbigt. Jag vill inte göra en abort, att ta ett litet liv som har chansen att bli en lika fin unge som våra andra men samtidigt älskar jag min man och vill inte heller göra saker emot hans vilja. Jag vet att ytterliggare ett barn skulle innebära att vi måste skaffa ny bil och ett större hus inom några år och det var kanske inte direkt det vi tänkt men bara tanken på att ta de där tabletterna och veta att man släcker ett litet liv, det känns för jävligt. Jag vet inte vad jag ska göra?

  • Anonym

    Ingen skulle kunna tvinga mig till en abort heller då är ja me hellre ensamstående mamma..
    Men ni är i en svår sits..

    många lycko önskningar från mig..

  • VirrAnna

    Fy vilken svår sits. Jag skulle nog ha jätte svårt för att göra abort och ingen skulle kunna tvinga mig till det. Däremot skulle jag kunna resonera med min sambo om det. För om du behåller barnet trots att han inte vill, vad händer då? Splittras er familj eller fortsätter ni leva med varandra medan han hela tiden känner sig överkörd?

    Samtidigt måste din man förstå hur det känns för dig. Hur det påverkar dig fysiskt och psykiskt att göra en abort.

    I slutändan var ni ju båda delaktiga i tillverkandet av barnet även om det inte var tänkt att bli ett barn.

    Hoppas det löser sig till det bästa för er alla.

  • Anonym

    Mitt ex tvingade mig till abort. Det var jobbigt ett tag men sen har jag insett att det var lika bra för nu har vi inga gemensamma barn som tvingar mig ha kontakt med idioten... Har ingen som helst ånger över aborten, bara sättet den gjordes på. Ingen ska behöva tvingas utan alla har rätt att välja själva!

  • Anonym (Nedstämd)

    Tack för alla svar! Det är jättesvårt det här. Jag älskar min man , han är mitt livs kärlek och jag vill inte att våran familj ska splittras för att jag inte vill göra en abort men samtidigt känns det så himla orättvist. Varför ska han få som han vill och inte jag liksom? Vi har tre jättefina barn och jag kan väl på sätt och vis förstå att han tycker att det räcker nu men tanken på ytterliggare ett barn i familjen har börjat att ta form i mitt huvud och jag kan liksom inte få det att försvinna. Jag måste försöka prata med honom ikväll men svaret blir nog som tidigare, att vi ska göra abort. Ska vända på frågan och fråga vad han gör om jag inte vill göra någon abort.  
    Någon som lyckats omvända sin karl från att inte ha velat ha fler barn till att vilja ha?

  • redneck girl

    inte ens min egna gubbe som jag haft sen 21 år ,skulle få mig att välja abort.ingen kan ju tvinga någon......man har en egen fri vilja.och en abort är inte nått som man tar med en klackspark tror jag.kan man titta på den som "tvingat" en efter en abort och fortsätta som förr? nej,jag tror inte det.en man som absolut inte vill ha barn,måste sterilisera sig el skydda sig jäkligt ordentligt.för vi alla vet ju hur ungar blir till.

  • Anonym (gjort abort)
    Anonym skrev 2010-06-14 13:50:19 följande:

    Ingen skulle kunna tvinga mig till en abort heller då är ja me hellre ensamstående mamma..
    Men ni är i en svår sits..

    många lycko önskningar från mig..


    Så jäkla lätt att häva ur sig nåt sånt, men är det värt att kanske splittra sin familj bara för ett barn till? Tänk på barnen som redan finns och som lever i en förhoppningsvis lycklig familj.

    Jag blev oplanerat gravid med nummer 4 och min man ville inte ha barnet av flera praktiska orsaker. Jag förstod hans resonemang men mitt hjärta sa ju en annan sak. Jag gjorde abort för att jag satte min familj före min egen vilja. Detta var i november och det följde några tuffa månader, men nu känns faktiskt allt ok. Ett barn ska, enligt mig, vara lika önskat av båda. Annars grusas glädjen för min del i alla fall. Varför vill inte din man ha fler barn?
  • Anonym (gjort abort)

    Jag vill förtydliga att min man inte tvingade mig i den bemärkelsen att göra abort. Det var ett val jag själv gjorde av respekt mot honom! Jag ville inte göra abort, men under de omständigheterna som rådde kunde jag inget annat, det insåg jag ju. Svårt att förklara! Det var som att välja mellan pest och kolera.

  • redneck girl

    men om man nu som man inte skyddar sig själv...utan förlitar sig på kvinnans skydd.ska han ha rätt att kräva abort? han tog ju inte sitt ansvar....om man nu hård drar det.
    jag tycker personligen att kan man inte ta ett barn till ska man sterilisera sig.iof är inte ens det till hundra säkert.men så säkert det kan bli iaf.

Svar på tråden Någon som gjort en abort mot sin vilja?