• Rakad Apa

Är det okej för en kille att slå tillbaka om han blir slagen av en tjej?

Jag och tjejkompis hade en diskussion för ett tag sedan, hurvida det var okej för en kille att slå tillbaka om han blev slagen av en tjej. Jag menade på att det inte var okej då killar oftast är fysiskt starkare. Min kompis däremot blev arg och förolämpad, hon tyckte att det är helt okej för killar att slå tillbaka och att min åsikt var diskriminerande eftersom att mitt synsätt menade på att tjejer är svaga. Förstår hennes tänkande men man har ju blivit uppfostrad med "man slår inte tjejer" sedan barnsben.

Vad tycker ni? Skriv gärna kommentarer, jag vill gärna vet vad ni tycker!  Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej för en kille att slå tillbaka om han blir slagen av en tjej?
  • Rakad Apa
    Elsans skrev 2010-06-14 14:26:57 följande:
    Nej, inte om han blir slagen av en kille heller.
    Inte ens självförsvar?
  • Rakad Apa
    Rakad Apa skrev 2010-06-14 14:27:55 följande:
    Inte ens självförsvar?
    Menade när en kille slår en kille.
  • Trillian

Nej, jag tycker inte att man ska slå tillbaka alls (inte slå först heller då förstås). Enda undantaget är, som jag ser det, om man blir attackerad flera gånger. Alltså om man är tvungen att slå till för att komma därifrån överhuvudtaget. Slagsmål är inte min melodi om man säger så.

It?s not the fall that kills you, it?s the sudden stop at the end
  • Reglementet

Nej, det är inte okej att slåss.

• Vienzi

I självförsvar tycker jag det är självklart ok att slå tillbaka oavsett vem som slår. Spelar väl ingen roll om det är en kille eller tjej som attackerar?

• redneck girl

kan tänka så här...en kille är ju oftast starkare än en tjej.och får han en snyting (eller oftare delar ju tjejer bara ut små örfilar)så kan han ju bara ta i armarna på henne och hålla emot.

• Pickeli

Jag tycker inte att man ska slåss överhuvudtaget.

Men rent generellt så skulle jag nog inte säga att det spelar någon roll på könet. Det beror ju givetvis också på situationen.  Jag tycker inte att man inte ska slå tjejer bara för sakens skull, jag tycker inte man ska slåss alls istället.

Tycker det ska vara lika tabu att slå sin man som att slå sin kvinna.

Google it!
  • redneck girl

tror inte heller det finns så många som vänder andra kinden till.....bara stå och vänta på nästa snyting.delar man ut en högersving ,får man nog vackert räkna med att få en omgående tillbaka.fast sånt ska ju helst undvikas såklart!

• Mandel

Eftersom jag anser att en tjej får slå tillbaka oavsett om hon blir slagen av en annan tjej eller en kille så ska självklart även en kille få slå tillka om han blir slagen.

Sedan att ingen ska slå någon annan är en annan femma.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Är det okej för en kille att slå tillbaka om han blir slagen av en tjej?